وب سایت پایگاه خبری افغان نیوز

نمایشگاه “صد سال با مطبوعات در هرات” برگزار شد

 

نمایشگاه “صد سال با مطبوعات در هرات” برگزار شدنمایشگاهی زیر نام “صد سال با مطبوعات در هرات” صبح امروز با حضور گسترده ی فرهنگیان و به خصوص خبرنگاران در هرات گشایش یافت.

مسوولان برگزاری این نمایشگاه گفته اند که قرار است تا طی چهار روز، آثار مطبوعاتی ولایات غرب افغانستان، از صد سال گذشته تاکنون برای تماشای بازدیدکنندگان گذاشته شود.

نوراحمد کریمی، مسوول ماهنامه ی دوربین و مسوول برپایی این نمایشگاه می گوید: ” در این چهار روز حدود، ۵۰۰ شماره از روزنامه ها، مجلات و گاه نامه هایی که طی صد سال گذشته در ۵ ولایت، هرات، نیمروز، بادغیس، فراه و غور فعالیت داشته اند به نمایش گذاشته شده است”.

به بیان وی؛ این اقدام می تواند، تا تاریخ فعالیتهای رسانه ای را هرچه بیشتر به مردم افغانستان و دیگر کشورها روشن ساخته و آنان را با سبک های کاری خبرنگاران غرب کشور آشنا کند.

به بیان آقای کریمی؛ نیاز است تا پس از این، توجه و حمایت های بیشتری از سوی دولت و مشوقان کارهای فرهنگی از مطبوعات صورت گیرد تا این “نهال”، هرچه بیشتر بارور شود.

مسوول برگزاری نمایشگاه “صد سال با مطبوعات در هرات” همچنین عنوان می دارد که این نمایشگاه به نوع خود تاکنون بی سابقه بوده است.

از سویی دیگر؛ احسان سروریار، یکتن از فرهنگیان ولایت هرات معتقد است که این گونه نمایشگاه ها می بایست در آینده نیز ادامه یابد تا مردم هر چه بیشتر با فرهنگ روزنامه نگاری تاریخ کشور آشنا شوند.

به گفته ی وی؛ این نمایشگاه توانست تا فرهنگ صد ساله ی غرب کشور را زنده کرده و مردم را به آداب و رسوم گذشته ها برگرداند.

این نمایشگاه در حالی برگزار می شود که در آخرین تحقیقات، دیده شده که خشونتها علیه خبرنگاران در کشور ۶۵ درصد افزایش یافته است.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

نگاهی به گذشته وحال فرهنگ سرای دوربین!

آژانس باختر هرات: مجله دوربین در سال 1383 خورشیدی به هدف حمایت از جامعه فرهنگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *