گدام های قدیم ارزاق در هرات بازسازی می شود

نتیجه تصویری برای گدام های قدیم شهر هرات

مسئولان فرهنگی ولایت هرات از بازسازی اساسی گدامهای تاریخی شهر هرات خبرمیدهند.
آریا رئوفیان رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات گفته است: “وضعیت گدام های تاریخی هرات از مدت هشت ماه بدینسو از سوی تیم تخنیکی این اداره تحت مطالعه و بررسی قرار گرفته و غرض بازسازی طی پیشنهادی به ارگ ریاست جمهوری ارسال و قرار است تا دو هفته آینده رسماً کار بازسازی گدام های تاریخی این شهر بصورت کاملا اساسی شروع شود”.
رئیس اطلاعات وفرهنگ هرات ضمن ابراز خرسندی از بازسای این بنای تاریخی هزینه ساخت آنها را بالای یک میلیون دالر اعلام نموده گفت:” کارباز بازسازی گدامهای تاریخی هرات از بودجه ریاست جمهوری پرداخت میگردد.
آقای رئوفیان از بازسازی قسمت غربی گدام های هرات و۲۶بنای تاریخی دیگر خبرداده و خاطر نشان ساخت:” در ظرف دو سال گذشته از فروپاشی قسمت غربی گدام ها جلوگیری شده وک اربازسازی ۲۶بنای دیگر نیز روی دست گرفته شده که از این میان 11 بنای آن در حال بازسازی و کار ساخت متباقی بزودی آغاز خواهد شد.
به گفته این مسول فرهنگی، ساخت بناهای تاریخی میتواند صنعت توریست را افزایش دهد و باعث رونق و زیبایی هر چه بیشتر شهرگردد؛ چنانچه پیش بینی گردیده که بعد از بازسازی این بنای تاریخی ضمن زیبا تر شدن شهر، ماهانه حدود ۵۰۰۰۰۰ افغانی به عواید دولت اضافه گردیده وده ها تن از نیروی جوان نیز شامل کار دراین بخش خواهند شد.
قابل ذکراست که گدام های تاریخی شهر هرات در زمان امیر عبدالرحمن خان ساخته شده و بخشی از بافت های اصلی شهر هرات است که در حدود 20 جریب زمین را احاطه نموده و در اوایل از آنها جهت نگهداشت آذوقه و سلاح های جنگی حکومت استفاده میشد.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

کتاب « مسجد جامع بزرگ دارالنصره هرات باستانی » رونمایی شد

یکی از آثار ارزشمندی که طی روز های اخیر در هرات رونمایی شد، چاپ سوم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *