وب سایت آژانس باختر

نخستین نمایشگاه تحقيقي پژوهشی مطبوعات درهرات برگزارگرديد

 هرات 30 اسد باختر

نخستین   نمایشگاه تحقیقی پژوهشی مطبوعات در غرب کشور امروز در تالارمولاناجلال الدین محمدبلخی  گشایش یافت .

نوراحمد کریمی مسوول مجله دوربین و برگزار کننده این نمایشگاهگفت درین این نمایشگاه فعالیت های رسانه هادر صدسال گذشتهء ولایات زون غرب به نمایش گذاشته شده است .

کریمی با تقدیر از تمام کسانی که در امر جمع آوری نسخه هااز رسانه های نوشتاری همکاری نموده اند تاریخ مطبوعات کشور را از یکصد و چهل سال بدین سو شرح داد .

وی افزود: درده سال گذشته  بیش از 250نشریه چاپی درهرات به نشررسیده است درحال حاضرتعداد اندکی آن فعالیت دارند .

کریمی خواهان ایجادارشیف مطبوعات درولایت هرات شد.

سید فضل الله وحیدی والی هرات از ابتکار دست اندرکاران مجله دوربین در زمینه برگزاری این نمایشگاه و جمع آوری و آرشیف نسخه های مجلات چاپی را قابل قدر دانست .

والی هرات رشد مطبوعات را نشانه رشد دیمکراسی و نظام جمهوری اسلامی افغانستان دانسته؛ ازادی بیان را یکی از دست آوردهای مهم دولت منتخب مردم دانست.

در این مراسم علاوه بر نماینده گان مردم در پارلمان و شورای ولایتی جمعی از نویسنده گان روزنامه نگاران ،مسوولان ادارات دولتی و فرهنگیان حوزه غرب کشور حضور داشتند؛ سید وحید قتالی رئیس شورای ولایتی از طرح دست اندکاران مجله دوربین در زمینه برگزاری این نمایشگاه و معرفی چهره های ماندگار مطبوعاتی تقدیر کرد .

همچنان نظری آریانا یکتن از نویسنده گان و رها مسوول انجمن روشنفکر ان  جوان نیز در سخنان خود فعالیتها ی مطبوعاتی را در صد سال اخیر در کشور برشمردند.

این سخنرانان فعالیتهای رسانه یی را در شرایط کنونی نسبت به سال های گذشته شرح داده نقش رسانه های را در حفظ ارزشهای ملی و اسلامی ،روشن نمودن اذهان جامعه و اطلاع رسانی دقیق ؛،تبادل افکار و تحکیم ارزشهای اجتماعی مهم دانستند 

درباره admin

مطلب پیشنهادی

نگاهی به گذشته وحال فرهنگ سرای دوربین!

آژانس باختر هرات: مجله دوربین در سال 1383 خورشیدی به هدف حمایت از جامعه فرهنگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *