مراسم رونمایی از سریال کلک ششم در هرات

گزارش از بانو مرضیه ابراهیمی

مراسم رونمایی از سریال « کلک ششم» در سالون 2000 نفری مولانا جلال الدین محمد بلخی با حضور مقامات دولتی، فرهنگیان، هنرمندان، عوامل و بازیگران سریال برگزار شد.

در ابتدا این مراسم و پس از تلاوتی چند از قرآن کریم و پخش سرود ملی، عبدالرشید عظیمی کارگردان سریال به خوش آمدگویی حاضرین و توضیحاتی در رابطه به چگونگی شروع تولید سریال و مراحل کاری آن پرداخت.

Image may contain: Abdul Rashid Azimi, standing and suit

در ادامه آریا رئوفیان رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات ضمن قدر دانی از تلاش های صورت گرفته در تولید این سریال، کار هنرمندان این ولایت را در عرصه تیاتر و سینما ستود و از موفقیت هایی که در این رستا در سالیان اخیر به میان آمده است، به نیکی یاد کرد.

او افزود: « هرات نخستین ولایت در سطح افغانستان است که پیشگام تولید فیلم و سریال های داخلی است». رئیس اطلاعات و فرهنگ با تایید برخی دشوارهای هنرمندان، رشد هنر در این ولایت باستانی را مایه امیدواری خواند و ابراز امیدواری نمود تا در سال آینده شهر هرات صاحب سالن سینما و تیاتر شود.

در ادامه کلیپی از این سریال برای حاضران نمایش داده شد که با استقبال فراوان روبرو شد.

توزیع جوایز و تقدیر نامه ها، بخش پایانی این مراسم بود که از سوی موسسه تولید آشنای هنر، ریاست اطلاعات و فرهنگ و مقام ولایت هرات برای ارج گذاری به کار هنرمندان و عوامل این سریال، تدارک دیده شده بود.

گفتنی است، سریال کلک ششم با هنرنمایی بیش از یکصد هنرمند موفق ولایت هرات در طی یک سال تولید شده است که تمام مصارف این سریال از سوی موسسه تولیدی آشنای هنر پرداخت شده است . در این سریال بیش از سیزده خانم  نقش ایفا نموده و مردان زیادی هم در نقش های اصلی و فرعی آن هنر نمایی می کنند.  سریال فیس بوک دات کام و زبان زرگری دو سریال دیگر این موسسه فیلم سازی به کارگردانی عبدالرشید عطیمی می باشد که در طی دو سال گذشته تولید و از طریق رسانه های محلی و ملی به نمایش گذاشته شد.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

اعتراض هنرمندان به ثبت هنر مینیاتور و خوش‌نویسی به‌ نام ایران و ترکیه در یونسکو: «میراث مشترک است»

یکی از دلایلی که تمایل کشورهای منطقه برای تصاحب ارزش‌های فرهنگی افغانستان را افزایش داده، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *