ریاست مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات

نام ریاست: مبارزه با مواد مخدر

رئیس بر حال: غلام رسول حیدری/سرطان 1397

Image may contain: 3 people, people sitting and suit

رئیس اسبق: غلام جیلانی دقیق

آدرس: ناحیه اول شهر هرات- جاده محبس- تعمیر مجتمع اداری مقام ولایت

تاریخچه:

وزارت مبارزه علیه مواد مخدر در سال 1384 تاسیس گردید، که قبل از آن به حیث ریاست مبارزه علیه مواد مخدر بود. ریاست مبارزه علیه مواد مخدر در سال  1381 تحت شورای امنیت ملی تاسیس گردید. هدف وزارت مبارزه علیه مواد مخدر هماهنگ سازی تمام فعالیت های مبارزه علیه مواد مخدر و برنامه های دولت افغانستان با وزارت های دیگر، ادارات مستقل و بقیه موسسات ذیربط میباشد.

وزارت مبارزه علیه مواد مخدر ، ارزیابی و تطبیق قانون مبارزه علیه مواد مخدر و ستراتیژی ملی کنترول مواد مخدر را در وزارت خانه ها و موسسات ذیربط، و اتخاذ اقدامات لازمه در دفاتر مرکزی و ولایتی مروبوطه، را برعهده دارد. در همکاری با وزارت خانه هاو ادارات دیگر، وزارت مبارزه علیه مواد مخدر مسولیت ارزیابی و تعدیلات در ستراتیژی ملی کنترول مواد مخدر را به عهده دارد.

بعد از تاسیس وزارت مواد مخدر در کشور، رساست خانه مربوطه در ولایت هرات نیز در یکی از منازل مجتمع اداری مقام ولایت راه اندازی گردید.

در همین حال مدیریت  مبارزه با مواد مخدر قوماندانی امنیه هرات نیز که پیش از این مسئول مبارزه با مواد مخدر را داشته است، همچنان در چوکات آن ادره باقی مانده و به فعالیت کسفی و دستگیری قاچاقبران مصروف است.

در کنار اداراتی که موظف به مبارزه با کشت و قاچاق مواد مخدر می باشند، در اوایل ماه سنبله سال 1391 کمیسیونی زیر نام  مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر در ولایت هرات تشکیل شد که ریاست آن بر عهده والی هرات است که می باید در راستای جلوگیری از قاچاق موادمخدر، اتخاذ تدابیر جدی در جهت کاهش تقاضای مسکرات و مواد مخدر، فراهم نمودن زمینه تداوی معتادین، تطبیق برنامه های معیشت بدیل و نظارت از کارکردکمیسیون های فرعی در سطح ولسوالی ها فعالیت نماید.

نتیجه تصویری برای رئیس مبارزه با مواد مخدر هرات

غلام جیلانی دقیق ( رئیس پیشین )

درباره admin

مطلب پیشنهادی

ادارۀ خط آهن هرات

افغانستان کشوریست محاط به خشکه، با انقطاع ترانسپورتی – ترانزیتی میان کشور های آسیای میانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *