ادارۀ خط آهن هرات

افغانستان کشوریست محاط به خشکه، با انقطاع ترانسپورتی – ترانزیتی میان کشور های آسیای میانه و جنوب آسیا و اروپا، ولی وصل این انقطاع میتواند نقش تاریخی جاده ابریشم را بین آسیا و اروپا دو باره احیاء و برای افغانستان ازیک چالش به یک فرصت مناسب جهت توسعه اقتصادی، بهبود امنیت، شغل زایی کافی و تبدیل کننده چالش های منطقوی به پیوند دهنده منابع اقتصادی منطقوی، گردد.
خط آهن یکی از زیربناهای اساسی برای توسعه و منبع عواید دولت افغانستان است. در کنار آن نقش اساسی در اتصال کشور به منطقه و فرامنطقه داشته و نقش کلیدی در عرصه خدمات ترانسپورتی – ترانزیتی ارزان، سریع، مطمئین، امن و همیشه در دسترس، ایجاد شغل کافی برای نیروی کار ماهر، و متخصص دارد.نقش ترانزیتی افغانستان در قالب خط آهن تمثیل شدنی است و سهم بسزائی در بهبود امنیت نیز دارد.

کار ساختدخط آهن خواف-هرات در سال ۱۳۹۵ شروع شد.

علاوه بر خط آهنی که از ایران به هرات می‌آید، در نظر است که خط آهن ترکمنستان که تنها سه کیلومتر داخل خاک افغانستان بازسازی شده در آینده به مرکز هرات برسد تا با خط آهن خواف- هرات وصل شود.

از سوی دیگر دولت افغانستان برنامه‌ای برای تمدید خط آهن از ولایت شمالی بلخ تا هرات را هم ترسیم کرده اما این برنامه‌ها هنوز روی کاغذ هستند.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

ریاست مبارزه با حوادث ولایت هرات

نام اداره: ریاست مبارزه با حوادث ولایت هرات رئیس بر حال: عبدالحمید مبارز آدرس: ناحیه اول شهر هرات- …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *