اعضای انجمن ادبی هرات افتخار آفریدند


دفتر نصف‌جهان خانه ادبیات افغانستان در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، (25 و 26 ‌ماه جدی) میزبان شاعران و نویسندگان افغانستان در اصفهان ایران بود. این برنامه در روز چهارشنبه با برگزاری نشست‌های تخصصی شعر، داستان و نقد با حضور صاحب‌نظران ادبی کار خود را آغاز کرد.
نخستین بخش برنامه‌های این روز در ساعت یک و نیم بعد از ظهر آغاز شد.
بخش دوم این برنامه‌ها در ساعت 3 بعد از ظهر برگزار شد، در این بخش نشست‌هایی با حضور شوکت علی محمد شاری، سید مرتضی رضوانی، کیامهر حیدری، امان‌الله میرزایی و عباس رضایی برگزار گردید.
پایان بخش روز نخست جشنواره شعر خوانی و داستان‌خوانی شرکت‌کنندگان جشنواره بود. برنامه‌های روز نخست جشنواره در اصفهان و در باغ غدیر، مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان برقرار گردیده بود.
روز دوم و پایانی جشنواره در ساعت 3 بعد از ظهر شروع شد و ابتدا سیدابوطالب مظفری و زهرا حسین‌زاده از شعرای نام آشنای افغانستان مقیم کشور ایران به بررسی و تحلیل وضعیت نقد و گفتمان‌های ادبی در افغانستان پرداختند؛ سپس اعلام نتایج و اهدا جوایز شرکت‌کنندگان پایان بخش این جشنواره بود.
گفتنی است، در این جشنواره تنی چند از شعرای ولایت هرات نیز اشتراک نموده بودند که مقام  های اول تا دومی این جشنواره را از آن خود نمودند. چنانچه مقام اول از جشنوارهٔ ادبی «ماورا» اصفهان، در شعر برای آقای محمدباقر حسینی از هرات تعلق گرفت و مقام دوم شعر را نیز به آقای شعیب‌جان حمید‌زی از کانون جوانان انجمن ادبی هرات تعلق گرفت. همچنان مقام دوم نقد ادبی همین جشنواره را هم بانو افسانه واحدیار عضو هیأت رهبری انجمن ادبی هرات به خود اختصاص داد.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

آواز ادبیات کشور خاموش شد: وداع با پروفیسور استاد محمد ناصر رهیاب

با اندوه و تأسف فراوان، امروز، هشتم ماه دلو سال 1402 هجری، نویسنده، شاعر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *