محفل رونمایی از مرقع نفیس« مشعل و امیر » در بیست و دومین سالگرد درگذشت استاد محمد سعید مشعل

مراسم رونمایی از مرقع نفیس « مشعل و مردم » اثر استاد محمد سعید مشعل، روز پنجشنبه دهم ماه دلو سال 1398 ، همزمان با بیست و دومین سالگرد درگذشت این استاد فرهیخته، در تالار نگارستان بهزاد برگزار شد.
در این مراسم جمعی از اساتید پوهنتون، هنرمندان و مسئولان بلند پایه دولتی همچون عبدالقیوم رحیمی والی ولایت هرات، سید عظیم کبرزانی نماینده منتخب مردم در پارلمان کشور، اعضای خانواده استاد مشعل و ده‌ها چهره فرهیخته ادبی و هنری دیگر حضور داشتند.
اسحاق مشعل، عبدالقیوم رحیمی، ولی شاه بهره و استاد محمد توفیق رحمانی، از سخنرانان اصلی در این برنامه بودند که هر یک در رابطه به جایگاه و منزلت هنر و استاد محمد سعید مشعل سخن گفتند. در ادامه برنامه، فیلم کمتر دیده شده ای نیز از استاد محمد سعید مشعل به نمایش در آمد که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

مرقع « مشعل و امیر »  که از سوی انتشارات آن به چاپ رسیده است، 13 اثر مینیاتوری استاد مشعل را در خود جای داده است که در قطع زیبا و با جلد نفیس، با حمایت مقام ولایت هرات به شکلی نفیس منتشر شده است.
مقام ولایت هرات با هدف فرهنگ سازی و حمایت از فعالیت های هنری و هنرمندان، اقدام به چاپ این مرقع ارزشمند که حاوی سیزده تابلوی نفیس و کمتر دیده شده از « استاد محمد سعید مشعل »  می باشد، نموده است.
گفتنی است، مرقع « مشعل و امیر »  در سال 1361 خورشیدی در یک جلد توسط خود استاد تدوین شده بود و همۀ آثار آن در مورد امیر علی شیر نوایی وزیر خردمند دورۀ تیموری‌هاست.
این مرقع دو برگِ فهرست به قلم استاد مشعل و جلد را نیز با خود دارد که برای اولین بار منتشر شده است.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

آواز ادبیات کشور خاموش شد: وداع با پروفیسور استاد محمد ناصر رهیاب

با اندوه و تأسف فراوان، امروز، هشتم ماه دلو سال 1402 هجری، نویسنده، شاعر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *