تقدیر از دو شخصیت فرهنگی و رونمایی از آثار ادبی شان

 
از مقام‌علمی ادبی استاد عبدالسلام دهزاد و استاد عبدالخالق همایی طی محفل شانداری از سوی فرهنگسرای بزرگ استاد عبدالواحدبهره گرامیداشت به عمل آمد.
در همایشی که عصر امروز پنجشنبه با اشتراک شعرا، نویسندگان‌و فرهنگیان در تالار لیسهٔ نخبگان تدویر یافته بود محترم داکتر غلام‌داوود هاشمی معاون مقام ولایت هرات ضمن ابراز تشکر از بذل همت علم و فرهنگدوستانهٔ فرهنگسرای استاد بهره از جامعهٔ محترم علما ، معلمان دانشمندان و فرهنگیان به عنوان مایهٔ اعتبار و افتخار جوامع انسانی یاد آوری و تدویر محافل گرامیداشت را حق مسلم آنان دانسته و آنرا کار با ارزش دانست .
سپس ولی شاه بهره رییس آن فرهنگسرا ، احیاء، بازتاب ، پاسداری و معرفی ارزش های تاریخ غنامند شهر و کشور و تولید فکر و‌دانش نوین و بازیافت هویت پر افتخار تاریخ و فرهنگ سه هزارسالهٔ هرات را از اعم وظایف آن فرهنگسرا بیان نمود.
وی از استاد عبدالسلام دهزاد به عنوان نویسنده و استاد سابقه دار معارف هرات و استاد عبدالخالق همایی شاعر و‌خبرنگار نامور مطبوعات به نیکی یاد آور شده چاپ کتاب های نگارشی و سرایشی ( تربیت و‌ادب در آیینهٔ حکایت و صدغزل ) را مایهٔ افتخار آن فرهنگسرا دانست .
سپس زندگی نامه های استاد دهزاد و‌استاد همایی به خوانش گرفته شد و سپاس نامه های فرهنگسرا به آنان اهدا گردیدکه متعاقبآ لوح سپاس قلمی استاد دهزاد به ولی شاه بهره تفویض شد .
محترمان استاد همایی ، الحاج عبدالواحدمخلص ، عبداللطیف کام‌بخش و حضرت محمدعیسی مجددی به ایراد سخن پرداختند.
در ختم‌محفل ضمن توزیع کتابهای چاپ شده به اشتراک کنندگان ، معاون مقام‌ولایت و اشتراک کنندگان همایش ، به خانهٔ استاد دهزاد رفته از وی عیادت و‌گرامی داشت نمودند.
شایان ذکر است که از الحاج غلام فاروق عزیزی عضو انجمن فرهنگی هریوا مقیم کلیفورنیا و از الحاج غلام قادر صدیقی به خاطر پرداخت هزینهٔ چاپ آثارچاپ شده به فرهنگسرا ، امتنان و‌ قدردانی به عمل آمد .
 

درباره admin

مطلب پیشنهادی

آواز ادبیات کشور خاموش شد: وداع با پروفیسور استاد محمد ناصر رهیاب

با اندوه و تأسف فراوان، امروز، هشتم ماه دلو سال 1402 هجری، نویسنده، شاعر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *