پلان های در حال تطبیق برای تجلیل هرچه با شکوه تر از چهلمین سالروز قیام خونین 24 حوت هرات

نتیجه تصویری برای پوستر قیام 24 حوت

 گزارش اختصاصی از وب سایت دوربین:

نشانه ها حکایت از آن دارد که امسال مراسم 24 حوت هرات به دلیل واقع شدن در چهل سالگی این رویداد مهم تاریخی، هر جه باشکوه تر از سال های قبل برگزار می شود، این مراسم در روز پنجشنبه 23 ماه حوت در شرق گازرگاه شریف و در آرامگاه شهدای گمنام برگزار خواهد شد.

آریا رئوفیان در مصاحبه با خبرنگار دوربین ضمن بیان اینکه در کنار برگزاری مراسم ویژه در آرامگاه شهدای گمنام، برنامه های متنوع دیگری از قبیل راه اندازی نمایشگاه ها و بزم های شعر خوانی ، پخش سرود های ملی و میهنی و مستندات حماسی از طریق رسانه های ملی و محلی ولایت هرات روی دست گرفته شده است که تا روز 24 حوت  ادامه خواهد داشت.
وی افزود: در روز مراسم نیز دهها خبرنگار و عکاس رسانه های ملی و بین المللی مراسم 24 حوت امسال را پوشش خواهند داد.

نتیجه تصویری برای آریا رئوفیان

رئوفیان علاوه کرد: برنامه های گرامیداشت و بزرگداشت سالروز قیام خونین 24 حوت هرات در هماهنگی با کمیسیون های دولتی و مردمی از اوایل ماه حوت سال روان اغاز شده است. نصب صدها پرچم ملی و سبز رنگ در خیابان های شهر، چاپ و توزیع پوستر های مناسبتی، رونمایی از بیلبورد ها با محتوا و موضوع قیام خونین 24 حوت، گل افشانی مزار شهدای گمنام، پخش اعلامیه ها و ابلاغیه های نوشتاری از طریق هلیکوپتر های اردوی ملی در روز پنجشنه، راه اندازی گروه های تبلیغ سیار برای دعوت هموطنان برای اشتراک در مراسم ویژه، بازگشاهی منظر جهاد ( موزیم جهاد مردم افغانستان ) برای بازدید عموم و …. از برنامه های تدارک دیده شده برای تجلیل هرچه باشکوه تر این روز تاریخی به شمار می آید.

نتیجه تصویری برای پوستر قیام 24 حوت

گفتنی است، امسال همچون سال های گذشته، مردم از مناطق مختلف نواحی پانزده گانه شهر و ولسوالی های دور و نزدیک با وسایط نقلیه ای که از سوی ریاست ترانسپورت زمینی در نظر گرفته شده است ، به آرامگاه شهدای گمنام منتقل خواهند شد.  و سخنران مراسم شخصیت هایی چون وتلی ولایت، امیر محمد اسماعیل خان و تنی چند از مجاهدین و آکاهان امور خواهند بود.

آریا رئوفیان در ادامه ضمن تکرار این مطلب که رسانه ها برنامه های متنوعی را برای گرامیداشت از این روز روی دست گرفته اند، به معرفی برخی از آنها پرداخت که عبارت اند از:

  • دعوت به همکاری از رسانه ها:

ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات ضمن صدور یک فراخوان و برقراری تماس و گفتگو با رسانه های محلی این ولا، آنان را دعوت به مشارکت در تجلیل از روز 24 حوت 1357 هرات با تولید برنامه های رسانه ای مناسبتی نموده است.

  • شروع و پخش نشرات ویژه رسانه ها :

رسانه های محلی ولایت هرات ضمن استقبال از فراخوان ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات پیرامون تجلیل و گرامیداشت از روز 24 حوت، سر از دوشنبه شب مورخ 20/12/1397، نشرات معمول و همیشگی شانرا تغییر داده و پخش و نشر آهنگ های ملی و حماسی را روی دست گرفته اند. همچنان با نزدیک تر شدن به این روز، میزگرد ها و برنامه های اختصاصی از سوی بعضی از رسانه ها روی دست گرفته شده است که عبارت اند از:

  • تلویزیون آسیا برای چهار شنبه شب میز گرد اختصاصی را با حضور صاحب نظران و چهره های برجسته جهاد و مقاومت مردم افغانستان روی دست گرفته است.
  • تلویزیون تابان در اقدامی سازنده، در صدد تهیه مستندی چند قسمته پیرامون قیام 24 حوت هرات بر آمده است که پخش آن از یکشنبه شب 19 ماه حوت آغاز و تا جمعه شب ادامه خواهد داشت. این شبکه همچنان تولید دو تا سه میزگرد اختصاصی پیرامون همین روز نیز در دست اجراء دارد.
  • تلویزیون عصر ضمن راه اندازی میزگرد اختصاصی، اقدام به ثبت مصاجبه ها با شهروندان نموده و به این طریق سعی در بازگو نمودن ابعاد مختلف قیام خونین بیست و چهار حوت در قالب خاطرات شهروندان دارد.
  • تلویزیون ساقی که آرشیف ارزشمندی از فیلم های جهادی با خود دارد، پخش فیلم های تاریخی از جهاد بر حق ملت مجاهد افغانستان را از دو سه شب قبل آغاز نموده که تا شب و روز 24 حوت ادامه خواهد داشت.
  • تلویزیون ملی هرات مطابق با پلان سالانه خویشچندین میزگرد اختصاصی را روی دست گرفته که نخستین میز گرد آن با حضور داشت محترم قاری سیداحمد غوردروازی از فرماندهان برجسته جهادی و محترم جواد حمید از فعالان جامعه مدنی در روز دوشنبه به ثبت رسید و در همان دو شنبه شب به روی آنتن رفت. همچنان  برنامه دوربین حقایق از دیگر برنامه های تلویزیون ملی است که در قالب مستند چهل دقیقه ای و با تصاویری  از منظر جهاد و مصاحبه با صاحب نظران، سعی در بازگو نمودن زوایای مختلف این روز بزرگ دارد. گزارش 20 دقیقه ای نیز از سوی دست اندرکاران محترم تلویزیون ملی تولید شده که همزمان با پخش آن از شبکه ملی هرات، از طریق شبکه سراسری تلویزیون ملی افغانستان هم روی آنت خواهد رفت و به صورت ماهواره ای نیز در سرتاسر جهان قابل رویت خواهد بود.  اجرای برنامه لایف در پنجشنبه شب و تیزر های مناسبتی از دیگر برنامه های تلویزیون ملی و محلی در این شب و روز ها تا روز 24 حوت خواهد بود.
  • سلام صبح بخیر تلویزیون ملی و سراسری افغانستان در روز جمعه دو ساعت برنامه اختصاصی در مورد 24 حوت خواهد داشت که در تمام نقاط کشور به مشاهده رسیده می تواند.
  • تلویزیون نگین میزگرد اختصاصی با حضور محترمان هر یک الحاج محد رفیق شهیر، مولانا صاحب شفیق و آقای صمیم در پنجشنبه شب خواهد داشت. دست اندرکاران این شبکه اعلام کردند، در صورتی که جناب الحاج مولانا خداداد صالح، طی یک دو روز آینده از کابل به هرات برگردند، مصاحبه اختصاصی نیز به همین ارتباط با ایشان خواهند داشت.
  • تلویزیون های اصلاح، استقلال و ترقی هم هر یک سهم ارزنده ای در تولید برنامه های مناسبتی ایفا خواهند نمود.
  • نصب لگو 24 حوت بر صفحات شبکه های تلویزیونی:

قرار دادن لگو 24 حوت در کنار لگو هر رسانه از سوی بسیاری از شبکه ها از جمله تلویزیون ملی، تلویزیون ساقی، تلویزیون تابان، تلویزیون استقلال، تلویزیون اصلاح، تلویزیون عصر و… از دیگر پلان های رسانه های محلی هرات به شمار می آید که از سه شنبه شب محقق خواهد شد.

  • فعالیت های رادیویی:
  • بر اساس معلومات ارایه شده از سوی مسئولان شبکه های رادیویی در هرات، بسیاری از شبکه های رادیویی نیز همچون سنوات گذشته، برنامه های مناسبتی پیرامون 24 حوت خواهند داشت و با پخش و نشر آهنگ های میهنی، سعی در ایجاد روحیه همدلی میان مردم برای اشتراک در گرد همایی بزرگ مردمی در جوار آرامگاه شهدای گمنام خواهند داشت.
  • دعوت و فراخوانی مردم به اشتراک در مراسم روز پنجشنه:
  • جهت دادن مردم به اشتراک گسترده در مراسم گرامیداشت از شهدای 24 حوت از طریق صفحات مجازی و همکاران این ریاست که طبعاً با مراجعه به صفحه رسمی و فیسبوکی اطلاعات و فرهنگ ، شاهد این امر خواهید بود.
  • نشر ویژه نامه 24 حوت از طریق روزنامه اتفاق اسلام:
  • مدیریت روزنامه اتفاق اسلام همچون هر مناسبت ملی و مذهبی، برای روز 24 حوت نیز ویژه نامی ای شامل مقالات، شعر، داستان و عکس در ارتباط با همین روز ترتیب داده است که با افزایش در تیراژ معمول در میا شهروندان توزیع خواهد گردید.

 

درباره admin

مطلب پیشنهادی

زمین لرزه شدید هرات را تکان داد؛ «صد ها نفر زیر آوار گیر مانده اند»

زمین‌لرزه شدید در هرات، خسارات جدی به مناطق اطراف ولسوالی‌ها و روستاها وارد کرده است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *