اسطوره دروازه بانی فوتبال هرات درگذشت

Image may contain: 1 person, standing, shoes, shorts, tree and outdoor

عبدالاحد علومي بازیکن پیشین تیم فوتبال آرش هرات در ۵۵ سالگی درگذشت. او اواسط دهه پنجاه خورشیدی، به بازی فوتبال و باسکتبال روی آورد و کمی بعد دروازه بانی در فوتبال را برای خود برگزید.

عبدالاحد علومي اسطوره به تمام معنا دروازه باني فوتبال هرات بود و به نحوی استاد تمامی دربازه بانان تیم های فوتبال این ولا در دورانی که او بازی می کرد، به شمار می آمد.

مرحوم عبدالاحد در طول بیش از دو دهه بازی حرفه ای در باشگاه های فوتبال کشور، يكي از ستاره هاي دروازه باني فوتبال هرات بوده است.

وی در این اوخر در کشور استرالیا زندگی می کرد و در همانجا نیز وفات یافت.

گفتنی است جنازه مرحوم علومی در کشور استرالیا به روز سه شنبه مورخ 18 دیسامبر 2018 به خاک سپرده شد و قرار است فاتحه مرحوم برای روز چهار شنبه در مسجد جامع بزرگ شهر هرات برگزار گردد.

عبدالاحد علومي در اواخر دهه چهل خورشیدی در هرات و در خانواده‌ای فرهنگی و ورزش دوست دیده به جهان گشود. علومی فوتبال حرفه‌ای خودش را در باشگاه آرش هرات که یکی از باشگاه های سابقه دار و افتخار آفرین هرات بود، آغاز کرد، درخشش او در بازی های این تیم و دفاع شجاعانه از دروازه تیمی که در آن بازی می کرد، باعث شد تا سیر موفقیت و پیشرفت را خیلی زود به سرعت به پیماید.

او در نوجوانی و آوان جوانی به تیم آرش رفت، آرشی که از تیم های مطرح هرات بود. علومی به علاوه بازی فوتبال، در تیم منتخب باسکتبال هرات نیز بازی کرد. بازی خوب او در تیم آرش باعث شد تا در تیم منتخب فوتبال هرات نیز جای بگیرد و همچنان در دیگر تیم های فوتبال از جمله هری هم بازی داشته باشد.

Image may contain: 1 person, text

علومی در سال‌های حضورش در افغانستان، عاشقانه لباس ورزشی را به تن داشت و به الگویی از اخلاق و معرفت در میان ورزشکاران شناخته می شد.

مرحوم عبدالاحد علومی در از اواخر دهه پنجاه تا اواسط دهه هفتاد خورشیدی در تیم های فوتبال و باسکتبال هرات به بازی مشغول بود.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

زمین لرزه شدید هرات را تکان داد؛ «صد ها نفر زیر آوار گیر مانده اند»

زمین‌لرزه شدید در هرات، خسارات جدی به مناطق اطراف ولسوالی‌ها و روستاها وارد کرده است. …