انجمن خوشنویسان هرات به کمک تیکای ترکیه، قوت بیشتر گرفت

Image may contain: 1 person, sitting and indoor

گفتنی است، دفتر آژانس انسجام و هماهنگی جمهوری ترکیه ( تیکا ) از بدو تاسیس در ولایت هرات در کنار   بازدید از مراکز فرهنگی و هنری این ولایت با رویکردی حمایتی، به یاری برخی از نهاد های فرهنگی، هنری و اجتماعی برخاسته است که از نگاه بسیاری این خود قابل تقدیر است .

در تازه ترین همکاری های صورت گرفته  آژانس انسجام و هماهنگی جمهوری ترکیه ( تیکا )، کمک قابل ملاحظه ای شامل لوازم خطاطی و دیگر تجهیزات ضروری، برای انجمن خطاطان هرات صورت گرفت که با حضور تنی چند از فرهنگیان ، هنرمندان و اصحاب رسانه به این انجمن اهداء شد.

دفتر تیکا این لوازم  با کیفیت هنر خطاطی را از کشور ترکیه و سایر لوازم مورد نیاز انجمن خطاطان را از باز ار هرات به هدف ایجاد رونق دوباره در رشته خطاطی، برای این انجمن تدارک دیده است.
فعالیت های این موسسه تنها به کمک وسایل کاری و اداری برای نهاد های فرهنگی و هنری ختم نمی شود، بلکه این نهاد  در بخش کلتوری و مرمت آبده های تاریخی  نیز به هدف حفظ و مراقبت از ارزش های فرهنگی و تاریخی در این شهر و دیار تلاش های زیادی به خرج میدهد.
همچنان ایجاد هماهنگی های لازم جهت اشتراک فرهنگیان، هنرمندان و چهره های فعال و متخصص ولایت هرات در جشنواره ها و برنامه های بین المللی که در کشور ترکیه برگزار می گردد، از دیگر فعالیت های تیکای ترکیه به شمار می آید. به گونه مثال نمایشگاه خطاطی ماه جنوری سال 2018 که از سوی این دفتر در شهر استانبول ترکیه برگزار شده بود، فرصت خوبی برای معرفی و تبادل تجارب برای خطاطان ترک و افغان بود. در کنار آن تنی چند از اساتید پوهنتون هرات نیز در اوایل سال روان به یکی از سیمینار های مهم ادبی کشور ترکیه دعوت شدند که به کمک تیکا موفق به اشتراک در آن گردیدند.

 

Image may contain: 4 people, indoor

درباره admin

مطلب پیشنهادی

کتاب « مسجد جامع بزرگ دارالنصره هرات باستانی » رونمایی شد

یکی از آثار ارزشمندی که طی روز های اخیر در هرات رونمایی شد، چاپ سوم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *