غاصبین زمین، رحمی به ساحات گازرگاه شریف نمی کنند

تصویر مرتبط

بسیاری از زمين هاي دولتی در ولایت هرات توسط زمين خواران غصب شده و تبديل به زمین های احاطه شده، باغات و مناطق و منازل مسکونی شده است . زمين خواري مشكل عمده در کشور و به ویژه ولایت هرات مي باشد كه توسط افراد و اشخاص زورمند و چه بسا از سوی برخی از مسئولان دولتی انجام مي شود. اين موضوع به حدي شديد است كه نهاد های دولتی چه در مرکز و چه در داخل این ولایت  نیز بسیاری از اراضی دولتی را بین بعضی نهادها و موسسات ملی و بین المللی تقسیم نموده اند. مثال بارز آن را می توان در تره که تقسیم اراضی مشرف به زیارت خواجه عبدالله انصاری یاد آور شد.

امروزه بسیاری از اراضی پهن دشت گازرگاه به نمره های احاطه شده کلان مبدل شده و در قسمت هایی از حاشیه جاده نیز، تپه هایی از سنگ های کنده شده از دل کوه ها به مشاهده می رسد که به بهانه فروش جابجا شده و چه بسا اینکه همین تپه های سنگی در سال های بعد، وسیله ای برای احاطه اراضی باقی مانده در حاشیه جاده گارزگاه خواهد بود.

باید گفت، ساحات گازرگاه، امروزش با چندسال پيش تفاوت‌هاي بسيار دارد. زماني آنجا  دشت های وسیعی بود که زیارت خواجه عبدالله انصاری از هر سو به مشاهده می رسید ، اما امروز ديگر اينگونه نيست، در هرگوشه و کنار، دیوار های بلند احاطه وی قد افراشته اند. و بسیاری صرفاً به نیت غصب برآمده اند.

ديروز اگر همه عشق ساکنان این سرزمین  پیاده روی در دل صحرای گارزگاه بود، امروز ديگر صحرایی نیست و چشم تا كار مي‌كند، دیوار ها را مي‌بينید و زمين‌هاي تقسيم شده همواری كه پشت حصارها پنهان مانده اند .

بلی! قصه ما قصه پرغصه‌اي است، اما گوشی برای شنیدن نیست. ديگر هيچ كس حتي آنها كه بايد حافظ بیت المال باشند، گوش شنوایی ندارند.

 

درباره admin

مطلب پیشنهادی

کتاب « مسجد جامع بزرگ دارالنصره هرات باستانی » رونمایی شد

یکی از آثار ارزشمندی که طی روز های اخیر در هرات رونمایی شد، چاپ سوم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *