رونمایی از کتاب « هرات؛ مرکز فرهنگ و تجارت افغانستان»

گزارش از مرتضی محمدی

از کتاب “هرات مرکز فرهنگ و تجارت افغانستان” در تالا بزرگ مولانا جلال الدین محمد بلخی رونمایی شد. این کتاب که به قلم و زحمات شبانه روزی چند تن از بانوان اعضای انجمن ملی ارتباطات جوانان افغانستان تهیه و تدوین شده است؛ اواسط ماه عقرب سال روان باحضور مقامات‌ دولتی، سکتور خصوصی، اساتید و دانش آموزان به حاضرین به معرفی گرفته شد. صبغت‌الله عبیدی رئیس انجمن ملی ارتباطات جوانان افغانستان، فعالیت‌ها وتلاش‌های خسته‌گی ناپذیر اعضای انجمن ملی ارتباطات را قابل قدر دانست و ابراز خرسندی نمود که جوانان این انجمن توانسته اند که به موفقیت‌های محسوسی در جامعه دست یابند.

به گفته آقای عبیدی این کتاب دارای چهار فصل بوده که دو فصل آن مربوط تجارت و اوضاع اقتصادی هرات میباشد و دو فصل دیگر آن به معرفی فرهنگ و هنر و بزرگان هرات پرداخته است

گفتنی است، شبانه صفت‌یار و دو تن از همکاران وی در این انجمن توانستند، در مدت شش ماه کتابی را تحت عنوان “هرات مرکز فرهنگ و تجارت افغانستان” با همکاری برخی نهادها و ادارات از جمله اطلاعات و فرهنگ و اداره تجارت ولایت هرات گرد آوری نمایند. نویسنده گان این‌مجموعه، در این کتاب بیشتر به معرفی بزرگان و مکان‌های باستانی هرات و همچنین بنادر، شهرک صنعتی و برخی فعالیت‌های اقتصادی این ولایت پرداخته اند.

بانو صفت‌یار در مصاحبه اش با خبرگزاری دوربین یاد‌آور شد، که جلد بعدی این کتاب را نیز روی دست دارد و به زودی آنرا به اتمام خواهند رساند. گفتنیست: طی دوسال اخیر بانو صفت یار توانسته دو کتاب را بزیور چاپ آراسته کند.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

آواز ادبیات کشور خاموش شد: وداع با پروفیسور استاد محمد ناصر رهیاب

با اندوه و تأسف فراوان، امروز، هشتم ماه دلو سال 1402 هجری، نویسنده، شاعر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *