تهداب‌گذاری ساختمان بازرسی میدان هوایی بین‌المللی هرات

 بنیاد لیان امیری در سلسله‌ی برنامه های عمرانی و خدمت‌رسانی‌ به هموطنان، این‌بار اقدام به اعمار ساختمان معیاری بازرسی (چک‌پاینت) را به منظور تسهیل امور اداری و امنیتی مسافرین میدان‌هوایی بین‌المللی هرات نمود.

این ساختمان در یک‌ صد وپنجاه متر زیربنا، با هزینه‌ی بالغ بر سی‌وپنج هزار دالر آمریکایی و به شکل کاملاً معیاری (با تفکیک بخش‌های مختلف) و با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات ساخته خواهد شد. در مراسم تهداب‌گذاری این ساختمان، الحاج سید معصوم امیری، مسئول دفتر مرکزی بنیاد لیان امیری، تأسیس این ساختمان را قدمی در راستای خدمت‌رسانی به مردم دانسته و هم‌کاری با بخش‌های مختلف دولتی را از اولویت‌های کاری بنیاد لیان امیری برشمردند. در ادامه محترم احمد شهیر صالحی، رییس محترم میدان‌هوایی بین‌المللی هرات، ضمن تقدیر از این اقدام شایسته و مفید بنیاد، خواهان استمرار این کمک‌ها گردیدند.

همچنان بانو رحیمه جامی، نماینده‌ی منتخب مردم هرات در پارلمان، با اشاره به اهمیت کمک‌های عام‌المنفعه، به نقش بسزای خدمت‌رسانی‌های بنیاد لیان امیری اشاره نموده و فعالیت‌های این بنیاد را در بخش‌های مختلف چشم‌گیر، مؤثر و مفید خواندند.

الحاج سمونمل محمدناصر نیک‌نام، قومندان پولیس سرحدی میدان هوایی نیز به اهمیت تأسیس این ساختمان اشاره نموده و ساخته‌شدن آن را گام مهمی در جهت تسهیل امور مراجعین دانستند. وی یادآور شدند که پیش از این مسافرین در زمستان و تابستان حین بازرسی به علت نبود مکان مناسب و وسایل کافی دچار مشکلات زیادی می‌شدند که تأسیس این ساختمان، قسمت عمده‌ی آن مشکلات را برطرف خواهد ساخت. انجینیر بهمن سروری عضو افتخاری بنیاد لیان امیری نیز تهداب‌گذاری این ساختمان را مبیّن نیّات نیک و اهداف وطن‌دوستانه‌ی مسئولین بنیاد و در رأس آن مؤسس و رییس بنیاد، انجینیر سید اسماعیل امیری دانستند و وجود هم‌چو بنیادها را برای رشد و بالنده‌گی جامعه ضروری تلقی کردند. در اخیر، انجینیر حمیدالله حمید، نماینده‌ی با صلاحیت شرکت ساختمانی روزبه، وعده سپرد تا طبق موافقت‌نامه، کار رسمی این ساختمان را به تاریخ ۳/۸/۱۳۹۷ شروع و در مدت دوماه تقویمی کار آن را به بهترین وجه ممکن به پایه‌ی اکمال برسانند.
گفتنی است که میدان هوایی بین‌الملی هرات در فاصله‌ی سیزده کیلومتری جنوب شهر هرات در ولسوالی گذره موقعیت داشته و یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین میادین هوایی افغانستان به‌شمار می‌رود.

Image may contain: 8 people, people smiling, people standing, shoes and outdoor

درباره admin

مطلب پیشنهادی

زمین لرزه شدید هرات را تکان داد؛ «صد ها نفر زیر آوار گیر مانده اند»

زمین‌لرزه شدید در هرات، خسارات جدی به مناطق اطراف ولسوالی‌ها و روستاها وارد کرده است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *