شروع کار بازسازی بخش خای آسیب پذیر مسجد جامع شهر هرات

Image may contain: 9 people, people standing

گزارش از مرضیه ابراهیمی

کار بازسازی بخش های آسیب پذیر مسجد جامع بزرگ هرات رسما با حضور روشان ولسمل سرپرست وزارت شهرسازی و محمد آصف رحیمی والی ولایت هرات آغازشد. قرار است در این برنامه ی عمرانی 24 میلیون افغانی به مصرف برسد.
سنگ فرش بخش های داخلی بویژه وضوخانه ی قدیمی این بنای باستانی و جلوگیری از نفوذ رطوبت از بخش های مهم این پروژه یا برنامه خواهد بود.
مسجدجامع بزرگ هرات یکی از پنج مسجد بزرگ در جهان اسلام است که اخیرا از دید مسوولان پنهان مانده بود.
والی هرات درمراسم آغازترمیمات مسجد جامع بزرگ ازتوجه وحمایت مقام عالی ریاست جمهوری اسلامی افغانستان ابراز سپاس نمود و اعلام کرد که حکومت درنظردارد تا در مراکز تمام ولسوالی ها مساجد بزرگ باتمام امکانات اعمارنماید. آقای رحیمی از همکاری تجارملی در زمینه خشت فرش بام های مسجدجامع بزرگ شهرهرات نیز ابراز قدردانی نمود. مولوی خداداد صالح رییس شورای عالی علما و روحانیون حوزه غرب کشور نیز با اعلام این مطلب که آبادی مساجد از نشانه های ایمان است از توجه دولت به اعمار و بازسازی مساجد و حمایت از علمای کرام دین ابراز سپاس نمود. همچنان سعد خطیبی رییس اتاق تجارت هرات از مصرف بیش ازسی میلیون افغانی از طریق انجمن خدمت گزاران مسجد جامع بزرگ شهر هرات بخاطر خشت فرش دوازده هزار متر بام  های مسجد جامع یاد آوری نمود.

سرپرست وزارت شهرسازی نیز اطمینان داد که طرح ترمیم وبازسازی مسجد جامع بزرگ شهرهرات در سه مرحله تکمیل میشود که تمام نیازمندی ها را بر طرف خواهد ساخت. او همچنان از طرح وزارت شهرسازی بخاطر اعمار ترمینال های جدید ترانسپورتی در دروازه های ورودی شهرهرات نیز یاد آوری نمود.

این درحالیست که در حال حاضر از طریق ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات دست کم ده طرح مرمت و بازسازی بنا های تاریخی در این ولایت در دست اجرا میباشد.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

کتاب « مسجد جامع بزرگ دارالنصره هرات باستانی » رونمایی شد

یکی از آثار ارزشمندی که طی روز های اخیر در هرات رونمایی شد، چاپ سوم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *