سید عبدالوحید قتالی، رئیس ادارۀ امور ارگ ریاست جمهوری شد

سید عبدالوحید قتالی، رئیس ادارۀ امور ارگ ریاست جمهوری شد

سید عبدالوحید قتالی بعد از حضور هشت ماهه در ریاست شاروالی هرات، از این نهاد بزرگ خدماتی نیز رفت و اینبار به ریاست ادارۀ امور ارگ ریاست جمهوری کشور رسید.

قتالی از جمله افرادیست که در طول شانزده سال گذشته فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی زیادی داشته است.
سید عبدالوحید قتالی متولد سال ۱۳۶۳ خورشیدی و فارغ التحصیل رشته هنر های زیبا از پوهنتون دولتی هرات می باشد. وی در اوایل سال ۱۳۸۲ ، موسسه فرهنگی – هتری « هری فلم » را تاسیس و در چوکات آن مشغول به تولید فلم های مستند، داستانی و همچنان درامه های تلویزیونی و سرود های میهنی شد که از مهم ترین فلم های تولید شده در آن سالها، یکی هم فلم داستانی « گلچهره » است که مقام نخست جشنواره فلم کابل را در سال ۱۳۸۴ از آن خود نمود
سید عبدالوحید قتالی از همکاران همیشگی « مجله دوربین » و « فرهنگسرای دوربین » نیز است که با وجود مشغله های فراوان مدنی، اجتماعی و سیاسی، از همکاری با این دو نهاد مطبوعاتی و فرهنگی دریغ نورزیده است.
وی که عضویت در دور دوم شورای ولایتی هرات و ریاست آن در سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ را در کارنامه خود دارد، تا قبل از معرفی او به ضفت ریاست ارگان های محل، به عنوان شاروال هرات، ایفای وظیفه نمود..
برگزاری همایش ها و جشنواره های بزرگی چون ( روز هرات ) در بیست و پنجم ماه حمل هر سال و تجلیل باشکوه از نود و هشتمین سالروز استرداد استقلال افغانستان در شهر هرات – ۱۳۹۶ – از بزرگترین دستاورد های فرهنگی و هنری وی و تیم همکار با او به شمار می آید.
سید عبدالوحید قتالی با مشوره اساتید، فرهنگیان و هنرمندان این شهر و دیار، یک روز را بدور از هرگونه پسوند ها و پیشوند های سیاسی، به نام هرات قرار داد تا همه اقشار ساکن در این ولایت، دور هم گرد آیند و سرود همدلی و وفاق ملی سر دهند.
بدین ترتیب ۲۵ حمل به عنوان روز به یادماندنی هرات مسمی شد و از آن همه ساله از سال ۱۳۹۳ با برنامه های متنوع ادبی، فرهنگی ، هنری و چراغانی شهر با آتش بازی های چشم نواز و خیره کننده، تجلیل به عمل می آید.
قتالی برای برگزاری جشن بزرگ ۲۵ حمل ( روز هرات )، فرهنگسرای دوربین را به عنوان دبیرخانه جشن، محل تجمع جوانان ، نوجوان و سایر اقشار جامعه قرار داد و مدیریت تمامی برنامه ها را از همانجا بر عهده گرفت.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

زمین لرزه شدید هرات را تکان داد؛ «صد ها نفر زیر آوار گیر مانده اند»

زمین‌لرزه شدید در هرات، خسارات جدی به مناطق اطراف ولسوالی‌ها و روستاها وارد کرده است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *