هشت صبح

هشت صبح

نتیجه تصویری برای هشت صبح

نام روزنامه: هشت صبح
مدیر مسئول:
مسئول روزنامه در هرات: وحید پیمان

آدرس دفتر هرات: ناحیه ششم شهر هرات- شرق پارک ترقی- داخل کوچه بن بست.

معلومات مختصر پیرامون روزنامه هشت صبح

۸ صبح در اول جوزا ۱۳۸۶ خورشیدی در شهر  به فعالیت آغاز کرد. این روزنامه برخلاف سایر روزنامه‌های کشور  در ده شهر بزرگ افغانستان از جمله هرات به صورت هم‌زمان چاپ و توزیع می‌شود. روزنامه ۸ صبح در حال حاضر در ولایت‌های کابل، هرات، ننگرهار، بلخ و کندز به صورت هم‌زمان چاپ می‌شود و در ولایت‌های بدخشان، تخار، بغلان، غزنی و بامیان به صورت هم‌زمان و همه روزه پخش می گردد. در حال حاضر روزنامه ۸ صبح پرتیراژترین روزنامه افغانستان نیز می‌باشد. روزنامه ۸ صبح، با قرار دادن اصل «بی طرفی و ارائه اطلاعات قابل اعتماد» در سرخط اصول کاری اش به کار ادامه می دهد. ۸ صبح تأکید دارد که با اصول روزنامه‌نگاری مدرن به کار خود ادامه خواهد داد.
بنا بر ادعای مسوولین این روزنامه با انتخاب نام این روزنامه کوشش شده‌است تا روند تازه‌ای درنامگذاری نشریات افغانستان آغازیابد. در معرفی نامه این روزنامه آمده‌است: “مشخصه “هشت صبح” اصلاحگری خواهد بود. و با احترام به آزادی و با درک محدودیت‌های زمانی و سیاسی به نشر آن دسته از مطالب سیاسی نخواهد پرداخت که با دست آویز قرار دادن مذهب، زبان و قوم، به شکل آشکار باعث حساسیت، نفاق، خشونت و تشنج می‌شود.” قسیم اخگر اولین مدیر مسوول روزنامه ۸ صبح بود.
۸ صبح زبان نوشتاری خاص خود را دارد و از کلمات و جملات عربی استفاده نمی‌کند. سرمقاله خود را با نام زنگ اول منتشر می‌کند و رویدادهای روز، سیاست، حقوق بشر، اجتماع، اقتصاد، اندیشه، جهان و ورزش محتویات صفحات داخلی آن را تشکیل می‌دهد.
نخستین خبرنگار این روزنامه در هرات، « فریدون آژند » یک تن از روزنامه نگاران و طنز پردازان مستعد کشور بود که بعداً جهت ادامه کار به کابل فراخوانده شد. پس از وی، وحید پیمان که او نیز از خبرنگاران مطرح ولایت هرات به شمار می آید، به همکاری با هشت صبح فراخوانده شد و تا به هم اکنون با این روزنامه کار می کند.

Image may contain: 1 person, indoor

فریدون آژند ( خبرنگار اسبق هشت صبح در هرات )

——————————————————————

درباره admin

مطلب پیشنهادی

هرات

نام نشریه: هرات صاحب امتیاز: انجمن ادبي هرات اولین مدیر مسئول: سرور جويا نوعیت: ماهنامه موضوع: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *