تخصص

نام نشریه: تخصص


موسس: شوراي متخصصان هرات
 مدیر مسئول: الحاج محمد رفيق شهير
نوعیت: ماهنامه 
موضوع: اجتماعي،تحقيقي، تخصصي
زبان: دري
تاریخ تاسیس: حوت 1380
محل چاپ: هرات
شماره تماس: 226678
آدرس دفتر: هرات، مقابل رياست مخابرات
www.hpshura.org
www.hpshura @hotmail.com
وضعیت فعلی: غیر فعال
ثبت و آرشیف: فرهنگسرای دوربین/ 0700414949

معرفی نشريه تخصص

الحاج محمد رفیق شهیر ( مدیر مسئول نشریه تخصص )

—————————————————————

ماهنامه تخصص، به عنوان سومين مجله خصوصي بعد از مجلات اورنگ هشتم و كودك – انحمن ادبي هرات- در ماه حوت سال 1380 خورشيدي، با صاحب امتيازي شوراي متخصصان و با مديريت محمد رفيق شهير، تأسيس شد.
ماهنامه تخصص، در طول اين سال ها، مورد قبول و مورد اعتماد بسياري از روشنفكران و علاقمندان به فعاليت هاي مطبوعاتي قرار گرفته و به اين دليل، پشتيباني گروهي از نويسندگان حرفه‌اي و محققين و نويسندگاني چون: سيد معيدالحق موحدي ، انورشاه يوسفي، پوهنمل محمد يوسف جامي، صلاح الدين جامي، محمد صديق مير و… را به همراه دارد که هم در نگارش و تحقيق و هم در حرفه مطبوعاتي، توانمندي خاص دارند.
اين ماهنامه، همچنين در جلب همکاري بر خي از اهالي قلم که نامي پر آوازه در عرصه ادبيات و مطبوعات کشور دارند، موفق بوده که بسياري از صفحات شمارگان اين مجله با آثار نويسندگاني چون: محمد ناصر رهياب ، سيد ضياالحق سخا، احمد غني خسروي و بسياري ديگر، مزين مي باشد .
در سال 1385 خورشيدي، مجله تخصص، به  سكتگي نشراتي دچار شد، اما در سال 1389 خورشيدي، تلاش هايي در جهت احياء دوباره اين جريده تخصصي، صورت گرفت و مدتي به طور فصل نامه انتشار يافت. در اواخر سال 1391 خورشيدي نيز همكاران در مجله تخصص، سعي نمودند تا هويت ماهنامه بودن اين نشريه را ثابت كنند كه خوشبختانه موفق نيز شدند.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

ترانزیت

نام نشریه: ترانزيت صاحب امتیاز: اتحاديه بارچالاني افغانستان مدیر مسئول:  حليم يوسف نوعیت: ماهنامه  موضوع: اقتصادي …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *