بیدل برای اشتراک در مسابقه بین المللی موسیقی در دوبی، آماده گی می گیرد

 

سید حبیب بیدل، جوان خوش صدا و هنرمند چیره دست دوتار محلی هراتی، در  مسابقات بین المللی آهنگ سازی که در بیستم ماه حوت سال روان در شهر دوبی از سوی دانشگاه موسیقی هسپانیا برگزار می گردد، دعوت شده است. این هنرمند 27 ساله هراتی  که سبک عرفانی را برای موسیقی خود برگزیده است، به نواختن اکثریت آله های موسیقی بلدیت دارد و قرار است، برای اشتراک در این مسابقه بین المللی، آهنگی زیر  نام موج که از ساخته های خود او و تلفیقی از موسیقی سه کشور افغانستان هندوستان و ایران است، با خود ببرد.

گفتنی است، اشتراک کنندگان این مسابقه می بایست برای اشتراک در آن،  با هزینه شخصی خود به دوبی سفر کنند. از اینرو او از هم اکنون تلاش هایش را بخاطر اشتراک در این مسابقات روی دست گرفته و اظهار امیدواری می کند تا با حمایت های مالی هنر دوستان کشور، از چانس بدست آمده، برای معرفی بهتر موسیقی سنتی و عرفانی کشور به جهانیان، کمال استفاده را بنماید.

در این مسابقه که در بین هنرمندان موسیقی از سراسر جان برگرار می گردد، 6 اهنگساز که آهنگ های حسی برتری را بساخته باشند، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

بیدل که پیش از این کنسرت های هنری را در شهر های استانبول  ترکیه و دهلی نو هندوستان انجام داده است، دانش مسلکی موسیقی را بصورت آنلاین از اساتید دانشگاه موسیقی بریکلی امریکا فرا گرفته و از همین طریق، پرتال کنسرت های آنلاینی نیز برای مخاطبینی در امریکا و اروپا اجرا نموده است.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

اعتراض هنرمندان به ثبت هنر مینیاتور و خوش‌نویسی به‌ نام ایران و ترکیه در یونسکو: «میراث مشترک است»

یکی از دلایلی که تمایل کشورهای منطقه برای تصاحب ارزش‌های فرهنگی افغانستان را افزایش داده، …

یک نظر

  1. من از ایران تماس میگیرم حبیب بیدل را چطور باید پیدا کنم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *