برگزاری نمایشگاه عکس ( من آتشی در دل دارم) در هرات


گزارش از : مرضیه ابراهیمی

……………………………….

دفتر تیکا در هرات، نمایشگاه عکس ( من آتشی در دل دارم) را برگزار نمود.

در این نمایشگاه که به هدف به نمایش گذاشتن مجموعه ای از عکس های فخرالدین پاشاه – نخستین سفیر کشور ترکیه در افغانستان- راه اندازی شده است، تعدادی از عکس‌ها و پرتره هایی از شخصیت های برجسته افغانستان نیز از جمله امان الله خان و محمود طرزی به نمایش عموم گذاشته شده است.

در روز افتتاحیه این نمایشگاه که تنی چند از فرهنگیان، هنرمندان و روساي ادارات دولتی در هرات اشتراک نموده بودند، دوکتور علی ارغون چینار مسول دفتر تیکا در هرات، هدف از برگزاری این نمایشگاه را تعميق روابط دوستی بین کشور ترکیه و افغانستان دانست و گفت: “این نمایشگاه به مناسبت یک صد و بیستمین سال تولد فخرالدین پاشاه سفیرکبیر جمهوری ترکیه در افغانستان برگزارشده است.

فخرالدین پاشاه نخستین سفیر کشور ترکیه در افغانستان بود که در بین سالهای 1922 الی 1926 میلادی، ایفای وظيفه می نمود.

نمایشگاه « من آتشی در دل دارم» حاوی یکصد و نود و سه قطعه عكس از شخصیت های مطرح دو کشور افغانستان و ترکیه می باشد که برای مدت دو روز در سالون علامه صلاح الدین سلجوقی  به معرض نمایش گذاشته شده است.

گفتنی است، موسسه تیکا تنها نماینده رسمی کشور ترکیه در هرات است که از اوایل سال 1396 خورشیدی، اقدام به فعالیت در این ولایت نموده است.

این نهاد ترکی، اصلی ترین فعالیت خود را بر موضوعات فرهنگی و هنری و همچنین آموزش زبان ترکی قرار داده است و از فعالیت های انجام شده آن می توان به زمینه سازی برای سفر ده تن از فرهنگیان، اساتید پوهنتون و هنرمندان رشته خط این ولایت برای اشتراک در دو برنامه متفاوت فرهنگی و هنری کشور ترکیه و همچنان برگزاری کورس آموزشی زبان ترکی  در ولایت هرات اشاره کرد.

 

درباره admin

مطلب پیشنهادی

کتاب « مسجد جامع بزرگ دارالنصره هرات باستانی » رونمایی شد

یکی از آثار ارزشمندی که طی روز های اخیر در هرات رونمایی شد، چاپ سوم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *