چاپ هزاران اوراق معلوماتی در رابطه به وقایع مرض کرونا از سوی مطابع خصوصی

توزیع 320 هزار برگه معلوماتی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در هرات
همزمان با اطلاع رسانی های تصویری و صوتی از طریق تلویزون ها و رادیوها به منظور آگاهی بخشی شهروندان هرات به خاطر جلوگیری از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا کمپاین آگاهی بخشی از طریق برگه های معلوماتی چاپی نیز آغاز گردید.
این کمپاین که از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ به همکاری چاپخانه های ولایت هرات راه اندازی شده است قرار است در جریان آن برگه های معلوماتی تهیه شده در سطح شهر و ولسوالی های هرات توزیع گردد.
قرار است 320 هزار برگه معلوماتی چاپی به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس در بین مردم توزیع گردد.
این کمپاین با حضور داکتر غلام داوود هاشمی معاون مقام ولایت هرات در صحن ریاست اطلاعات و فرهنگ افتتاح و توزیع برگه ها آغاز گردید.
معاون مقام ولایت که مبارزه با ویروس کرونا را وظیفه و مسئولیت همه شهروندان میداند، تلاش های ریاست اطلاعات و فرهنگ و اتحادیه چاپ خانه داران را نیز ارزشمند و قابل قدر میداند.
آقای هاشمی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی برای شهروندان را اساسی ترین و مهم ترین گام در راستای مبارزه با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن در هرات و افغانستان میداند.
معاون ولایت همچنین تاکید دارد که تمامی شهروندان باید نکات و مواردی که در این برگه ها یادشده است را رعایت کرده و بهداشت عمومی را برای حفظ سلامت خود و سایر هموطنان شان در نظر داشته باشند.
در کنار این آریا رئوفیان رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات نیز میگوید که این اداره در کنار ریاست صحت عامه همواره تلاش کرده تا از هر طریق ممکن به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برای مردم آگاهی دهی نموده و شهروندان را به رعایت بهداشت عمومی ترغیب کند.
آقای رئوفیان تاکید دارد که به تلویزیون ها، رادیوها و رسانه های چاپی مسئولیت داده شده تا پیام ها و نکات اساسی تهیه شده را به منظور جلوگیری از افزایش واقعات ویروس کرونا در هرات به صورت مداوم نشر نمایند.
رئیس این اداره ابراز خرسندی دارد که تلاش های آنان کارساز بوده و تاکنون تنها یک واقعه مثبت به ثبت رسیده و مورد دیگری تاکنون تایید نشده است.
در عین حال سید عبدالعزیز عاصمی مسئول اتحادیه چاپخانه داران هرات میگوید که آنان اوراق معلوماتی زیادی را به گونه رایگان برای مردم به چاپ رسانده و قرار است در میان مردم در سطح شهر و ولسوالی ها توزیع گردد.
وی نیز تاکید دارد که همه شهروندان مسئولیت دارند که با این ویروس مبارزه نموده و از گسترش آن در شهر باید جلوگیری شود.
همچنین داکتر نذیراحمد دهگان مسئول کمیته مبارزه با ویروس کرونا در هرات این اقدام ریاست اطلاعات و فرهنگ و اتحادیه چاپ خانه داران را ارزشمند و مهم دانسته تاکید دارد که شهروندان هرات باید به تمامی نکات یاد شده در این برگه های معلوماتی عمل کرده و آن را رعایت نمایند.
آقای دهگان اما میگوید تنها راه پیش گیری از مبتلا شدن به این ویروس رعایت بهداشت و جلوگیری از دست دادن و رفتن به محل های شلوغ است.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

زمین لرزه شدید هرات را تکان داد؛ «صد ها نفر زیر آوار گیر مانده اند»

زمین‌لرزه شدید در هرات، خسارات جدی به مناطق اطراف ولسوالی‌ها و روستاها وارد کرده است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *