حضور پر رنگ هنرمندان هرات در نمایشگاه آیات صلح با پیام قرآنی

 

Image may contain: 12 people, people standing, crowd, wedding and outdoor

نمایشگاه آیات صلح با ۴۰ اثر ارزشمند خطاطی روز (سه شنبه، ۳۱ ثور) از سوی انجمن خوش‌نویسان هرات در هماهنگی با ریاست اجراییه با حضور دوکتور عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت افغانستان و شماری فرهنگیان در قصر سپیدار افتتاح گردید.
رییس اجراییه کشور در هنگام افتتاح این نمایشگاه گفت که این نمایشگاه از لحاظ هنری، محتوا و پیام اهمیت خاص دارد. چون، آثار آن با آیات قرآنی و پیام صلح تزيین و خطاطی گردیده است.
دوکتور عبدالله عبدالله افزود که اسلام دین اعتدال و صلح است و ابتکار این نمایشگاه با پیام قرآنی صلح بسیار به‌جا و مناسبت است. مردم افغانستان به صلح بیشتر از هر زمانی دیگر امروز احساس ضرورت می‌کنیم.
رییس اجراییه کشور بیان کرد که هرات از دیر زمانی مهد هنر، علم، فرهنگ و تمدن بود، امروز هم در حوزه‌ فرهنگی هنرمندان متعهد، با استعداد، صاحب رسم و مکتب فعالیت دارند که نقش شان برجسته و بارز هستند.
دوکتور عبدالله عبدالله از کار انجمن خوش‌نویسان هرات به ویژه استادان خطاطی و خوش‌نویسی آن ولایت ستایش کرد و آثار آن‌ها را در تقویت و رشد هنر با ارزش و ماندگار خواند.
در اخیر، رییس اجراییه کشور از استاد نیک‌ محمد مستمندی غوری، استاد نجیب الله انوری، استاد عبدالحکیم کریم‌زاد و استاد احمد ضیأ حق‌شناس بابت خلق این آثار با اهدای لوح تقدیر قدردانی کرد و برای آنان آرزوی موفقیت و توفیق بیشتر در راستای هنر خطاطی و خوش‌نویسی نمود.
در این نمایشگاه ۴۰ اثر ارزشمند خطاطی که توسط ۱۰ تن از استادان انجمن خوش‌نویسان هرات که با پیام قرآنی صلح و ارشادات پیامبر گرامی اسلام (ص) نوشته و خطاطی گردیده است در معرض نمایش قرار گرفت.
هدف از برگزاری این نمایشگاه سهم‌گیری در پروسه صلح افغانستان و نقش دین مقدس اسلام در تحقق آن عنوان شده است.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

اعتراض هنرمندان به ثبت هنر مینیاتور و خوش‌نویسی به‌ نام ایران و ترکیه در یونسکو: «میراث مشترک است»

یکی از دلایلی که تمایل کشورهای منطقه برای تصاحب ارزش‌های فرهنگی افغانستان را افزایش داده، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *