سفره افطاری بزرگ کشور ترکمنستان در شهر « قلعه نو » بادغیس


سنت برگزاري مراسم افطار دست جمعی يكي از جلوه هاي زيباي ماه مبارك رمضان است كه براي گراميداشت از این ماه و روزه داران گرامی، در كشورهاي اسلامي برگزار مي شود و اینبار کنسولگری ترکمنستان در هرات به هدف فرهنگ سازي افطاري های دست جمعی، اقدام به برگزاری افطاری بزرگ در شهر قلعه نو ولایت بادغیس نمود.
در این مراسم صد ها نفر از ساکنان آن شهر در مراسم بزرگ افطاری کنسولگری کشور ترکمنستان مقیم هرات شرکت کردند.
مراسم افطاری یاد شده در فضای باز یکی از پرورشگاه ها در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان با حضور جمع کثیری از ایتام، علماء و روحانیون، نمایندگان شورای ولایتی، اساتید و مسئولان حکومتی برگزار شد.
این اولين مراسم افطاری کنسولگری کشور دوست ترکمنستان است که با حضور بيش از 400 روزه دار در فضایی کاملاً صمیمانه و روحانی انجام شد.
مراسم ساعتی مانده به افطار با ختم آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و روزه دارانی که برای اشتراک در این محفل گرد هم آمده بودند، برای تداوم دوستی، مودت و همدلی دو ملت با هم برادر افغانستان و ترکمنستان دعا کردند.
در این مراسم باشکوه تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان روزه دار در کنار افراد میانسال و ریش سفیدان اشتراک نموده بودند که با حضور خود، صحنه های زیبایی زیبایی از با همی و مهربانی را در ماه مبارک رمضان رقم زدند..
گفتنی است، ماه مبارک رمضان یکی از ماه های بزرگ سال می باشد که دارای ارزش و مقام بالایی درنزد مسلمانان جهان است.
در ادامه تصاویری از آن را مشاهده می‌کنید.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

کتاب « مسجد جامع بزرگ دارالنصره هرات باستانی » رونمایی شد

یکی از آثار ارزشمندی که طی روز های اخیر در هرات رونمایی شد، چاپ سوم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *