تقویم تاریخ ( ۳۰ ماه جدی )

سي ام ماه جدي:

آغاز به كار پرو‍ژه پوهنتون هرات/ 1382 هجري شمسي

نتیجه تصویری برای پوهنتون هرات

سنگ بناء تعمير پوهنتون هرات در چنین روزی  گذاشته شد.

پوهنتون هرات تا سال ۱۳۸۲ فاقد مجموعه ساختمانی مستقل تحصیلی بوده ودر منازل و ساختمانهای رهایشی در مناطق مختلف شهر هرات به صورت پراکنده فعالیت می‌نمود. اعمار مجموعهٔ ساختمانی پوهنتون از سال ۱۳۸۲ توسط حمایت الحاج امیر محمد اسماعیل  والی وقت هرات آغاز گردیده؛ ولی به علت عدم تامین بودجهٔ لازم توسط وزارت مالیه تا کنون تکمیل نگردیده‌است. مصارف اعمار این مجموعه ساختمانی ازب ودجه دولت تأمین می‌گردد.

كار این پروژه با تعمیر هاي بزرگ چهار طبقه اي براي تمامي پوهنحي ها ، نزدیک مناطق  تفریحى تخت سفر و باغ ملت در شمال شهر هرات ،روي دست گرفته شد.

پوهنتون هرات در سال ۱۳۶۷ خورشیدی به اساس پیشنهاد مردم علم پرور و متفکر هرات ایجاد گردید و با افتتاح پوهنځی ادبیات و علوم بشری به عنوان اولین پوهنځی شروع به فعالیت کرد. این نهاد به عنوان مرکز تأیید شده وزارت تحصیلات عالی در غرب افغانستان در شهر هرات موقعیت دارد که ولایت هرات با داشتن ۱۵ پوهنحی، مصروف ارایه خدمات برای اولاد این مرز و بوم است که فعلاً از کارکرد این نهاد به عنوان مرکز علمی و اکادمیک بیست و پنج سال میگذرد.

حمله بالای کارمندان تلویزیون طلوع/1394

نتیجه تصویری برای حمله بالای کارمندان تلویزیون طلوع

در این حمله که هفت تن از کارمندان موبی گروپ جان باختند، مسؤولیت آن را گروه طالبان به عهده گرفت. این حمله در سرک دارلامان رخ داد.

حمله روز چهارشنبه به کارمندان طلوع که ٢٥ زخمی نیز به جا گذاشت با واکنش گسترده مردم، فعالان مدنی، رسانه‌های افغانستان و همچنین شماری از نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر و حقوق خبرنگاران روبرو شد.

حمله بالای هوتل انترکانتینتل/1396

نتیجه تصویری برای حمله به انترکانتیننتال

شماری از تروریستانِ انتحاری به هوتل انترکانتیننتال کابل حمله بردند و ضمن کشته و زخمی ساختنِ مأموران امنیتی و کارمندان و میهمانانِ داخلی و خارجی، تا ساعاتِ روز بعد با نیروهای دولتی به مبارزه ادامه دادند.

آمارهای رسمی به نقل از وزارت داخلۀ کشور، شمار کشته‌شده‌گان را 18 نفر اعلام کردند؛ 14 تن از این افراد، خارجی ها به شمول کارمندان شرکت هوایی کام ایر بودند.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

به یاد استاد رحیم خشنواز

  پس از حصول استقلال افغانستان رباب به عنوان شناسنامه فرهنگی این کشور مطرح گردید. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *