یرق مزین شده با یک میلیون امضای مردم هرات به وزارت اطلاعات و فرهنگ سپرده شد

رئیس جمهور غنی: بیرق ما نشانۀ ملت بودن ماست

رئیس جمهور غنی: بیرق ما نشانۀ ملت بودن ماست

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ظهر روز چهار شنبه – دوم ماه حوت- در مراسم سپردن بیرق مزین شده با یک میلیون امضای مردم هرات، به وزارت اطلاعات و فرهنگ، اشتراک و سخنرانی کرد.
در این مراسم که در ارگ برگزار شد و در آن خانم اول کشور نیز حضور داشت، ابتدا یکتن از جوانان هرات، بیرق متذکره را که در صحن قصر دلکشا پهن گردیده بود و بخاطر حمایت از دولت و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به امضای یک میلیون شهروندان ولایت هرات مزین شده و مساحت آن ده هزار متر مربع می باشد، به رئیس جمهور سپرد.
وی هنگام سپردن بیرق متذکره، گفت که این بیرق و امضای یک میلیون شهروند هرات روی آن، تعهد حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور را تجدید می کند.
سپس رئیس جمهور غنی و خانم اول کشور، روی بیرق مذکور امضا کردند و از این ابتکار جوانان ولایت هرات قدردانی نمودند.
رئیس جمهور بیرق مزین شده با یک میلیون امضا را به پوهاند رسول باوری سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ سپرد و گفت که این یک هدیه بزرگ و تاریخی است و نمایانگر آن می باشد که مردم افغانستان وحدت قوی دارند.
سپس رئیس جمهور کشور با جوانان هرات که به منظور تحویل‌دهی این بیرق به کابل آمده بودند، در قصر سلام خانه دیدار کرد.
در این دیدار ابتدا عبدالناصر گلرانی به نمایندگی از دیگران صحبت کرده، گفت که  مردم ولایت هرات با فرستادن این بیرق از رئیس جمهور و حکومت وحدت ملی حمایت شان را اعلام کردند.
وی ضمن ستایش از برنامه های ریئس جمهور  به خصوص در راستای رشد اقتصاد کشور، آنرا برای نسل های آینده مهم خوانده، گفت که نسل امروز نمایندۀ خود هستند و هیچ کسی نمی تواند آنان را به گروگان بگیرد و  امروز هر فرد از خود نمایندگی می نماید.
سپس سید عظیم کبرزانی عضو شورای ولایتی هرات طی صحبتی، گفت که مردم هرات قدرشناس هستند و به کسی که خدمت کند از آن حمایت خواهند کرد. وی افزود: پروژه های انکشافی به رهبری رئیس جمهور برچهره هراتیان لبخند و امید را آورده و امروز فضای ولایت هرات را تغییر داده است.
کبرزانی تصریح کرد که ما هراتیان این خوشی را برای همه مردم افغانستان می خواهیم و بخاطر تامین امنیت در کنار نیروهای امنیتی و دفاعی خویش، لباس رزم خواهیم پوشید.
وی خاطرنشان کرد که ولایت هرات سالانه ۶۷۰۰ جوان فارغ التحصیل داشته و کادرها در سطح دکتورا هم دارد و از رئیس جمهور خواست که  اجازه تدریس برنامه ماستری را به پوهنتون های ولایت هرات بدهد.
سپس رئیس جمهور غنی صحبت کرده، گفت: امروز روزیست که شما مردم هرات موجب خوشنودی تمام مردم افغانستان شده اید، از حمایت شما از صمیم قلب تشکر می کنم.
رئیس جمهو خاطرنشان کرد که پرچم ما نشان تحول دوامدار بوده و قربانی های نسل ها، این بیرق را به اهتزاز آورده است. وی افزود که جمع آوری یک میلیون امضای زن، مرد، ده نشین و کوچی نشان دهنده تعهد مردم است.
رئیس جمهور کشور بیان داشت که ابتکار گرفتن امضا از یک میلیون شهروند، نشانۀ تعهد و باورمندی است که افغانستان از بحران های میراثی بیرون می شود به پای خود می ایستد.
محمد اشرف غنی گفت که بیرق ما نشانۀ ملت بودن ماست. ما این وطن را کمایی کرده و مردم خویش را منحیث یک ملت واحد آن حفاظت و به آسایش و پیشرفت می رسانیم.
رئیس جمهور تصریح کرد: دشمنان افغانستان از این ترس دارند که این خاک دولت قوی ای داشته باشد که یک ملت عظیم دارد. وی با تاکید گفت: ما کسانی را که حاکمیت قانون را نمی خواهند، اجازه نمی دهیم که مانع پیشرفت شوند.رئیس جمهور افغانستان گفت که هرات سمبول ارادۀ هراتیان برای بازسازی است و من از نسل شما و با شما هستم و وجه مشترک ما امید، باور و عقیده است و نسل شما مانند من، بی عقده می باشد و ما تسلیم عقده نمی شویم و باورمنده به آینده هستیم.محمد اشرف غنی تصریح کرد که شهر خواجه عبدالله انصار برای تمام افغانستان پیام تحمل، تسامح و تعهد که از عقیده راسخ سرچشمه می گیرد، می دهد. وی با تاکید گفت که ما باورمند به آینده هستیم و  فکر کوتاه مدت نمی کنیم.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

کتاب « مسجد جامع بزرگ دارالنصره هرات باستانی » رونمایی شد

یکی از آثار ارزشمندی که طی روز های اخیر در هرات رونمایی شد، چاپ سوم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *