راه اندازی مرکز معلومات گردشگری هرات از سوی تیکا

کار ترمیم و تجهیز مرکز صنایع دستی ولایت هرات واقع گازرگاه شریف با کمک مالی و تخنیکی ریاست آژانس انسجام و همکاری جمهوری ترکیه ( تیکا هرات – حوزۀ غرب) تسما آغار گردید.
با بهره برداری از این پروژه و تبدیل شدن آن به مرکز اطلاعات گردشگری هرات، توریست های داخلی و خارجی میتوانند ازین مرکز در مورد هرات و آثار و آبدات تاریخی این شهر معلومات جامع کسب، سوغاتی و هدایای خاص مربوط به هرات را خریداری و ازین مکان به عنوان استراحت گاه استفاده نمایند.
مرمّت و بازسازی اطراف محوطۀ باستانی گازرگاه هرات از جملۀ توجهات جدی دفتر تیکا-هرات بوده که قبلاً در جوار این مکان، مسجد تاریخی علی شیر نوایی بصورت کاملاً حرفه ای توسط این دفتر مرمّت؛ تجهیز و تنظیم صحن این مسجد و برای آبیاری اشجار و گیاهان اطراف محوطه، یک حلقه چاه عمیق حفر گردید و پروژۀ ترمیم و تجهیز مرکز فروش صنایع دستی ولایت هرات، ادامۀ فعالیت های دفتر تیکا – هرات در امر بازسازی مجتمع فوق هست.
در جریان مراسم که به منظور آغاز رسمی کار این پروژه برگزار گردید، محترم علی ارغون چینار رئیس دفتر تیکا – هرات اظهار نمود که؛ دفتر تیکا – هرات در بخش های مختلف از جمله صحت، تعلیم و تربیه، زراعت و مرمّت آبدات تاریخی در حوزۀ غرب افغانستان فعالیت داشته که مرمّت و بازسازی آثار و آبدات تاریخی جزء مهم فعالیت های این دفتر میباشد و تنها تقاضای این دفتر از مقامات دولتی افغانستان، تسهیل در روند اجرای پروژه های این دفتر در چهارچوب قوانین نافذۀ افغانستان میباشد.
آقای چینار همچنان بیان نمود که خوشبختانه والی محترم ولایت هرات در این میان علاقۀ بسیار زیادی در حفظ و مرمّت آثار و آبده های تاریخی کشور داشته که این برای مان یک شانس بسیار بزرگی هست. باید یاد آور شوم که برای مان فرقی میان شهر هرات و شهر قونیه ترکیه وجود ندارد و هر نوع فعالیت در امر مرمّت و حفظ آثار این شهر باعث افتخار هست. به امید آن روز که توریست های تورک نیز از این جاذبه ها و فرهنگ غنی بتوانند دیدن نمایند و به امید آمدن صلح درافغانستان و پذیرش تمامی توریست های خارجی و داخلی در کشور.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

زمین لرزه شدید هرات را تکان داد؛ «صد ها نفر زیر آوار گیر مانده اند»

زمین‌لرزه شدید در هرات، خسارات جدی به مناطق اطراف ولسوالی‌ها و روستاها وارد کرده است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *