روزنامه اتفاق اسلام، هفته نامه رفاه نوجوان و ماهنامه معرفت ( یکشنبه ششم دلو ۱۳۹۶)

روزنامه اتفاق اسلام/ مدیر مسئول: حامد رشید مهری

مهمترین تیتر امروز تفاق اسلام اختصاص به آماده گی های فرهنگی برای برگزاری مراسم تاپی با این عنوان دارد:

تلاش ها برای برگزاری مراسم باشکوه افتتاح تاپی در هرات

رئوفیان: یک روز به‌ یادماندنی را برای مردم به یادگار خواهیم گذاشت!

مبصر این مطلب می نویسد: ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات برای برگزاری مراسم افتتاح پروژه بزرگ تاپی برنامه منظمی را در قالب پانزده مورد فعالیت‌های مهم فرهنگی آماده ساخته است.

از آریا رئوفیان رییس اطلاعات و فرهنگ هرات نیز در همین مطلب نقل قول شده است که: یک روز تاریخی و به‌ یادماندنی را برای مردم افغانستان به یادگار خواهیم گذاشت. آقای رئوفیان تاکید نموده است که ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات در تلاش است تا در این برنامه وجهه مهم هنری و فرهنگی افغانستان به ویژه هرات را بازتاب داده و میزبانی یک پروگرام فوق العاده عالی با استندردهای بین الملی را نماید.

همچنان در عنوان دیگری در همین صفحه از روزنامه آمده است:

اقدامی بنیادین برای مرمت آبدات تاریخی هرات

مصبر روزنامه می افزاید: از این پس عواید آبدات تاریخی هرات دوباره مصرف ترمیم این آبده ها خواهد شد.

این روزنامه از آریا رئوفیان رییس اطلاعات و فرهنگ هرات نقل نموده است که به اساس حکم مقام عالی ریاست جمهوری کشور، از این‌پس تمامی عواید جمع‌آوری شده از آبدات تاریخی این ولایت، دوباره مصرف خود این آبده‌ها خواهد گردید.

 

نشانه هایی از نقش سازندگی تاپی در هرات، قبل از افتتاح، مطلب دیگر صفحه نخست این روزنامه است که در آن آمده است:

چهره شهر هرات در حال تغییراست و بزودی این کلان شهر مهم، تبدیل به عروس شهرهای کشور خواهد شد

ده ها طرح توسعوی و عمرانی، بهسازی و زیبا سازی خیابان ها و اماکن عمومی شهر هرات روی دست گرفته شده است که تکمیل این برنامه ها منجر به تغییر چهره شهرهرات خواهد شد.

یکی از بخش های جدید این روزنامه، بخش طنز آن است که بنام ( چوچنگ ) به نشر رسیده است. نگارنده موضوع شلوغی دم سفارت ایران را سوژه قرار داده می نویسد: در این روزهای سرد زمستانی بازار تخم فروشان دوره گرد روبروی کنسولگری ایران گرم است. همه روزه ده ها شهروند بیکار افغان برای گرفتن ویزا قبل از طلوع آفتاب خودشانرا به کنسولگری ایران می رسانند و تا نیمه های روز، صف طولانی از مراجعه کنندگان شکل می گیرد. این منطقه همواره مزدحم است. تاکنون عدم عقب نشینی ساختمان کنسولگری ایران که اصلاً سبب ایجاد ازدحام  و بی نظمی در این منظقه نشده!؟

کراچی های آجیل بار شامل انواع تخم هندوانه، تخم آفتاب گردش، بادام و… بخشی از سرک را اشغال کرده اند، اینکه بعضی از مراجعین کنسولگری، اغلب موترهای شخصی شانرا روبروی کنسولگری در  سرک پارک می کنند که بماند.

اما بازار تخم فروشان دوره گرد گرم گرم است. راستش خدمت اصلی را همین کسبه کاران می کنند. هم نان حلالی به خانوادۀ شان درمی آورند، هم ساعت مراجعه کنندگان خسته تن را که ساعت ها پشت درب کنسولگری در صف های طولانی منتظر می مانند تیر می کنند.

دم تان گرم تخم فروشان دوره گرد، تا تنور گرم است نان را بچسپانید؛ اما مواظب باشید که سرک کم عرض جایی برای توقف کراچی ها نیست، همانند ساختمان کنسولگری ایران موجب ازدحام در شهرتان نشوید!

حمله خونین کابل، بزرگان در هرات خواهان مشکلات اجتماعی مردم شیندند، راه های مباره با نفس ، کوچه باغ و… از دیگر عناوین روز یکشنبه اتفاق اسلام در هرات است.

هفته نامه رفاه نوجوان/ مدیر مسئول: ویس حکمت

 

هفته نامه رفاه نوجوان در شماره (91) پنجشنبه 5 ماه دلو خود که سر از امروز به توزیع آغاز نموده است، در زیر عنوان « کمبود متخصصان زن در ولسوالی پشتون زرغون» می نویسد: کمبود متخصصان زن در ولسوالی پشتون زرغون ولایت هرات، نگرانی شماری از ساکنان این ولایت را به دنمبال داشته است. در همین حال عبدالحکیم تمنا رئیس صحت عامه ولایت هرات می گوید که آنان برای استخدام متخصصان زدن در ولسوالی پشتون زرغون با مشکلات فرهنگی ، اجتماعی روبرو اند.

شیوع آنفلونزای مرغی در هرات، سرمایه گذاری ها در بندر چابهار رو به افزایش است، 75 فیصد عودت کنندگان افغان دوباره آواره می شوند و… از دیگر عناوین این هفته نامه است.

مدیر مسئول هفته نامه در سخن نخست رفاه نوجوان، موضوع جوانان را مهم دانسته، می نویسد: … خوشبختانه افغانستان از نیروی بشری جوان برخوردار است که این نیرو می تواند نقش فعالی در عملی شدن اهداف انکشاف پایدار و رشد عواید ملی و سرانه داشته باشد.

 

ماهنامه معرفت/ مدیر مسئول: عبدالقدیر صالحی

همچنان صد و هفتاد و نهمین شماره ماهنامه معرفت، ارگان نشراتی انجمن اخلاق و معرفت که مربوط ماه جدی می شود، در 24 صفحه از چاپ بر آمده است.

عکس روی جلد این نشریه دینی اختصاص به قدس شریف دارد و بعضی از عناوین آن عبارت اند از: سرمقاله، جایگاه مسجد الاقصی، تجارت و بایسته های آن، تجربه موفق توسه وی اسلامگرایان ، کار های روزانه مسلمان و…

در سرمقاله این شماره از معرفت آمده است: اجابت از در حق، بهر استقبال می آید.

نویسنده زیر این عنوان به موضوع قدس پرداخته ، می نویسد: هرگاه قوم و ملت و امتی دست به طغیان و سرکشی و ستمگری زد، ایشان را در ورطه هلاکت و نابودی قرار داده و با گون های مختلفی به عذاب شان گرفتار نموده است.

 

 

درباره admin

مطلب پیشنهادی

رورنامه 28 عقرب سال 1398 اتفاق اسلام – هرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *