عارف کریمی، مقام گرفت

عارف کریمی عکاس نام آشنای هراتی، برنده ی مقام سوم مسابقه عکاسی ‘افغانستان من’ گردید. قرار است، برندگان این مسابقه به منظور تقدیر، در آینده ای نه چندان دور عازم کشور فرانسه شوند. این مسابقه عکاسی با نام (مری) برگزار شده بود خبرگزاری فرانسه برای یادبود از شاه مری فیضی یک مسابقه عکاسی را با عنوان “افغانستان من” برگزار کرد. سه عکاس جوان از افغانستان برنده جوایز این مسابقه شدند.

شاه مری فیضی یکی از ۹ خبرنگار و عکاسی بود که دقیقاَ یک سال پیش، در ۳۰ ماه اپریل در انفجاری دوگانه در کابل کشته شدند. مری مسئول بخش عکس خبرگزاری فرانسه در کابل بود. این خبرگزاری برای یادبود از شاه مری یک مسابقه عکاسی راه اندازی کرده است. امسال عنوان این مسابقه “افغانستان من” بود.

بهروز مهری، رئیس بخش عکس خبرگزاری فرانسه در جاپان از بنیانگذاران این مسابقه و عضو هیئت داوران است. او در مصاحبه با دویچه وله گفت: «هدف از برگزاری این مسابقه عکاسی در کنار یادبود از شاه مری فقید نشان دادن زندگی روزمره مردم افغانستان بود؛ کاری که مری می کرد و دیگر عکاسان خبرگزاری مان انجام می دهند».

پس از اشتراک ۸۰ عکاس خبری ۱۰ تن از آنان به دور نهایی راه یافتند و هیئت داوران سه تن از آنان را برنده اعلام کردند. عکس های اشتراک کنندگان در قالب “داستان تصویری” از افغانستان تهیه شده است.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

اعتراض هنرمندان به ثبت هنر مینیاتور و خوش‌نویسی به‌ نام ایران و ترکیه در یونسکو: «میراث مشترک است»

یکی از دلایلی که تمایل کشورهای منطقه برای تصاحب ارزش‌های فرهنگی افغانستان را افزایش داده، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *