بزرگترین کارخانه تولید بطرول از گاز طبیعی در ترکمنستان آغاز بکار نمود

به تاریخ 28 جون 2019 در شهرک اووادان دپه ی ولایت آخال ترکمنستان، اولین مجموعه گاز کیمیاوی شگیفت انگیز جهان، که قادر است از گاز طبیعی بنزین تولید نماید طی مراسم باشکوه افتتاح و به فعالیت اش آغاز نمود.

با استفاده از فناوری جدید، این مجموعه ظرفیت پروسس 1 میلیارد و 785 میلیون متر مکعب سوخت آبی رنگ را در سال دارا میباشد، از جمله 600 هزار تن بنزین با کیفیت     اکو 93 استندرد  یورو-5، 12 هزار تن دیزل، 115 هزار تن گاز مایع را تولید مینماید.

ارزش عمومی این کارخانه 1 میلیارد و 700 میلیون دالر امریکائی بوده، این کارخانه از جانب کمپنی ژاپنی ” صنعت سنگین کاواساکی لمتد” و کمپنی ” رینسانس” کشور ترکیه ساخته شده و در این کارخانه برای 800 تن زمینه کار فراهم گردید.

به اساس تلاشهای جلالتمآب رئیس جمهور ترکمنستان محترم قربانقلی بردی محمدوف مقدار 60 تن اولین تولیدات این کارخانه را بعنوان کمک های انسان دوستانه به افغانستان ارسال گردید.

این کارخانه تقدیر نامه هائی از جانب ” گینس ورلد رکوردز” (بعنوان اولین تولید کننده بنزین از گاز طبیعی در جهان)، از سوی نهاد حفاظت از محیط زیست ایالات متحده امریکا (بنا بر بی ضرر بودن این کارخانه به محیط زیست) و از سوی انستیتوت فن آوری جدید فدرال سویس اخذ نمود.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

زمین لرزه شدید هرات را تکان داد؛ «صد ها نفر زیر آوار گیر مانده اند»

زمین‌لرزه شدید در هرات، خسارات جدی به مناطق اطراف ولسوالی‌ها و روستاها وارد کرده است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *