ضرب مدال دولتي باز هم بنام یکی از مفاخر خفته در هرات

Image may contain: 4 people

 

محمد اشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ظهر روز پنچشنبه با تنی چند از بزرگان، متنفذین و جوانان ولایت هرات دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ ریاست جمهوری برگزار گردید، رئیس جمهور گفت که ضرب مدال امام فخرالدین رازی در آخرین مراحل خود رسیده و در جلسه آیندۀ کابینه مورد تصویب قرار می گیرد. وی همچنان از ضرب مدال‌ها به نام‌های خواجه عبدالله انصاری و گوهرشاد بیگم نیز سخن گفت و یاد آور گردید که این دو مدال نیز در آینده های نزدیک به تصویب کابینه خواهد رسید.

رئیس جمهور کشور خاطرنشان کرد که به هرات از نگاه فرهنگی و اقتصادی توجه شده، اما نقطۀ بنیادی حفظ و حمایت از آثار تاریخی در این ولایت است.

رئیس جمهور غنی با اشاره به بر اینکه شماری از آثار نقاشی کمال‌الدین بهزاد به ما رسیده است، گفت: در سال آینده که مصادف با صدمین سالگرد استراداد استقلال کشور خواهد بود، کار ترمیم و بازسازی اکثر بناهای تاریخی دورۀ امانی انجام می‌شود و دو منزل قصر دارالامان به موزیم ملی مبدل می‌گردد که به شمول هرات، برای هر ولایت یک بخش خاص در آن اختصاص داده می‌شود.

وی در اخیر سخنانش از نقش فرهنگی هرات ستایش کرد و گفت که ضرورت است تا از نگاه فرهنگی، نسل نو افغانستان میراث بزرگ افغانی و اسلامی را ادامه دهند.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

کتاب « مسجد جامع بزرگ دارالنصره هرات باستانی » رونمایی شد

یکی از آثار ارزشمندی که طی روز های اخیر در هرات رونمایی شد، چاپ سوم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *