رونمایی از تابلوی تحقیقی « یادواره مدیران روزنامه اتفاق اسلام »

جدیدترین اثر تحقیقی فرهنگسرای دوربین با نام «یادواره مدیران روزنامه اتفاق اسلام»، روایتگر دوره های مختلف مدیریت شخصیت های برجسته فرهنگی در این روزنامه کهن و تاریخی  که از اول ماه سنبله سال 1299 تا به سال 1397 خورشیدی ایفای وظیفه نموده اند، رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از این اثر هنری که در سالون همایش های فرهنگسرای دوربین برگزار شده بود، تنی چند از فرهنگیان، اصحاب رسانه و روزنامه نگاران این ولا حضور به هم رسانده بودند.

برای طرح و آماده سازی این تابلو و جمع آوری عکس های مورد نیاز که بالغ بر 36 عکس از مدیر مسئولان اسبق روزنامه اتفاق اسلام در طی 97 سال گذشته می شود، حدود شش ماه زمان صرف شده است و مراحل پایانی تابلو «یادواره مدیران روزنامه اتفاق اسلام» در این اواخر به پایان رسید و مانند دیگر آثار تحقیقی، به آرشیف مطبوعات چاپی حوزه غرب کشور  واقع در همین فرهنگسرا تعلق گرفت.

گفتنی است ، اولین شماره این روزنامه در اول سنبله ۱۲۹۹ خورشیدی به مدیریت عبدالله قانع هروی در شهر هرات با چاپ سنگی منتشر شد.

نظریات دیگران در مورد تحقیق انجام شده:

حامد مهری ( آخرین مدیر مسئول روزنامه اتفاق اسلام): فرهنگسرای دوربین در راستای ثبت ارزش های رسانه یی گام های قوی و بی سابقه یی را گذاشته. تلاش های دست اندرکاران این نهاد معتبر فرهنگی؛ بویژه استاد نوراحمد کریمی، ستودنی و درخور اهمیت است. گام های تان قوی تر و قامت تان استوارتر

 

درباره admin

مطلب پیشنهادی

کتاب « مسجد جامع بزرگ دارالنصره هرات باستانی » رونمایی شد

یکی از آثار ارزشمندی که طی روز های اخیر در هرات رونمایی شد، چاپ سوم …

2 نظرات

  1. فرهنگسرای دوربین گام های قوی و بی سابقه یی در راستای ثبت ارزش های فرهنگی و رسانه یی گذاشته. تلاش های دست اندرکاران این نهاد معتبر؛ بویژه استاد نور احمد کریمی از اهمیت ویژه برخوردار است و درخور ستایش. این فعالیت های ارزشمند ثبت تاریخ خواهد شد. گام های تان قوی تر و قامت تان استوارتر!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *