موسسه هنری هری فیلم

نام موسسه: هری فیلم

نتیجه تصویری برای فیلم افغانی گلچهره

موسس: سید عبدالوحید قتالی / 0795300000

تصویر مرتبط

مدیر مسئول: عبدالرشید عظیمی/

نتیجه تصویری برای عبدالرشید عظیمی

وضعیت فعلی: غیر فعال

موسسه هنری هری فیلم پس از تشکیل حکومت قانونمدار در کشور به عنوان اولین موسسه فیلم سازی خصوصی در ولایت هرات در اواسط سال 1381 خورشیدی تاسیس شد. در این موسسه از بدو تاسیس هنرمندان و هنر دوستان چون سید عبدالوحید قتالی، عبدالرشید عظیمی، شکیب مصدق، نوراحمد کریمی، فریدون فکوری، سید فهیم هاشمی و… مشغول به فعالیت شدند. با توجه به اینکه در سال های نخست دهه هشتاد موسسه فیلم سازی هری فیلم  با هدف تولید فیلم و نمایشنامه های تلویزیونی تأسیس شده بود و جوانان زیادی به اطراف خود داشت، این موسسه بعد ثبت چندین نمایشنامه تلویزیونی، اقدام به تولید فیلم بلند « بازی سرنوشت» به کارگردانی مرحوم فرخت هروی نمود. در این فیلم هنرپیشه گانی چون: شکیب مصدق و سید فهیم هاشمی، نقش مرکزی آن را بر عهده داشتند،  بازی سرنوشت پس از پخش از تلویزیون ملی و محلی هرات مورد استقبال بسیاری از شهروندان قرار گرفت.

سید عبدالوحید قتالی موسس هری فیلم و عبدالرشید عظیمی مدیر مسئول آن بود.

این موسسه بعد ها اقدام به تولید فیلم های دیگری از جمله « زنگ مکتب » به نویسنده گی نوراحمد کریمی و کارگردانی عبدالرشید عظیمی، «خواستگاری »  به نویسنده گی و کارگردانی نوراحمد کریمی و چند فیلم دیگر تا سال 1383 به گونه آنالوک نمود.

اولین فیلم هنری این موسسه که با امکانات بهتر و سیستم دیجیتالی به تصویر کشیده شد، فیلم هنری « گلچهره » بود که حایزه مقام در فیستیوال هنری تلویزیون طلوع در کابل گردید. آخرین فیلم این موسسه، « مسافران فردا » نام داشت که در سال 1384 تولید و از طریق تلویزیون ملی هرات به نشر رسید. این فیلم زنده گی پرطلاطم تنی چند از جوانان را به تصویر می کشید که در انجام فعالیت های هنری شان دستخوش یک سلسله ماجرا ها می گردند.

هری فیلم در حال حاضر فعالیت ندارد. این موسسه که در نخوست در کمپ های جشن واقع در پارک ملکیار مقابل استدیوم ورزشی هرات موقعیت داشت، بعداً به چهار راهی مستوفیت نقل مکان کرد. گفتنی است این موسسه فیلم سازی در زمینه تیاتر نیز فعالیت داشت و تیاتر سایه روشن این موسسه در سال 1385 خورشیدی حایز مقام در دومین جشنواره تیاتر افغانستان که از سوی پوهنحی هنر های زیبای پوهنتون کابل همه ساله برگزار می شد، گردید.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

موسسه سینما و تیاتر راوی

سینما تیاتر راوی به تاریخ ۱۵/۱۰/ ۱۳۹۳ خورشیدی به صاحب امتیازی امرالله احمدیان در هرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *