همدلی همگانی با فتح علی خان افغانستان


فرهنگیان، اصحاب رسانه، فعالان مدنی و هنرمندان پیشکسوت و جوان عرصه موسیقی هرات، کنسرت باشکوهی زیر نام « همدلی » را به نفع یکی از چهره های سرشناس موسیقی کشور و به منظور حمایت هر چه بیشتر از « استاد احمد رئوف حبیب زاده» مشهور به « فتح علی خان افغانستان »، برگزار کردند و تمام عواید حاصل از فروش تکت این کنسرت موسیقی که یکشنبه شب 23 ماه ثور سال روان در سالون همایش های هوتل بین المللی ارگ برگزار شده بود، همراه با دیگر هدایای نقدی شهروندان که در طول برنامه جمع آوری گردید، در اختیار خانواده این هنرمند که به مریضی کلیوی دچار است، قرار گرفت تا به تداوی و عملیات پیوند کلیه وی مصرف شود.
بدین ترتیب یک تفکر و عمل خیر اندیشانه دیگر نسبت به هنرمندان صاحب نام این شهر و دیار، انجامی خوش به خود گرفت و مسیر تداوی و معالجه استاد احمد رئوف حبیب زاده را هموار تر نمود.
گفتنی است، این هنرمند حنجره طلایی که طی این سال ها شادی وآرامش وصف ناپذیری را با اجرای آهنگ های دلنشینش به خانه های مردم به ارمغان آورده است، در همین روز و درشهر هرات زیر تیغ عملیات جراحی پیوند کلیه قرارگرفت و اعلام خبر عملیات موفقیت آمیز پیوند کلیه بالای او که در ادامه کنسرت اعلام شد، شور و شادمانی غیر قابل وصفی را در میان اشتراک کنندگان در سالون به میان آورد.
در کنسرت چند ساعته همدلی در کنار حضور گسترده فرهنگیان و هنرمندان، جمعی از اراکین بلند پایه دولتی به شمول والی ولایت، نمایندگان مردم در شورای ولایتی و روسای دولتی هرات نیز حضور به هم رسانده بودند و جواد افشار و دیگر هنرمندان جوان این شهر و دیار، آثار و آهنگ هایی جدید از جود به نمایش گذشتند که سبب گرمتر شدن هرچه بیشتر محفل گردید.

در ادامه کنسرت همدلی، والی هرات، از هنرپروری شهروندان و افراد خیر ساکن در هرات ابراز سپاس نمود و از تلاش های کمیسیون موظف برای برگزاری این کنسرت بخاطر جلب حمایت های مردمی و کمک  به تداوی استاد حبیب زاده، قدردانی به عمل آورد.  اقای رحیمی ضمن تمجید از کارنامه های هنری استاد حبیب زاده، برحمایت بیشتر از هنرمندان نیز تاکید ورزید.
استاد حبیب زاده که در طول یازده سال، دانش آکادمیک موسیقی را نزد استاد فتح علی خان در پاکستان بگونه علمی فرا گرفته است، به شیوه مرحوم استاد سرآهنگ، غزلسرایی می نماید و به تسخیر دلها می پردازد.
وی با کمی سنش، بیش از پنجاه آهنگ و ترانه ماندگار را در کارنامه هنری خود دارد که هر یک از این آهنگ ها، شاهکار هنری در سبک غزل است.
باید گفت، در حال حاضر هنرمندان دیگری همچون استاد محمد قاسم مسرور نیز هستند که برای تداوی و صحت یابی شان، نیازمند حمایت و تفکر سبز مردم جامعه خود می باشند.

 

درباره admin

مطلب پیشنهادی

اعتراض هنرمندان به ثبت هنر مینیاتور و خوش‌نویسی به‌ نام ایران و ترکیه در یونسکو: «میراث مشترک است»

یکی از دلایلی که تمایل کشورهای منطقه برای تصاحب ارزش‌های فرهنگی افغانستان را افزایش داده، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *