نشریات روز چهار شنبه هرات (23/12/1396)

امروز چهارشنبه 23/12/1396 است و ما شاهد چاپ روزنامه اتفاق اسلام و شماره (98) هفته نامه رفاه نوجوان هستیم.
و اما روزنامه روز چهار شنبه « اتفاق اسلام »

   

جلغوزۀ افغانستان به نام پاکستان به کشورهای خارجی صادر می‌شود، اصلی ترین خبر امروز روزنامه اتفاق اسلام می باشد.
این روزنامه براساس معلومات اتاق تجارت و صنایع کشورمی نویسد:  سالانه در حدود 33 هزار متریک تن جلغوزه به ارزش حدود 800 میلیون دالر در کشور تولید می‌گردد که از این جمله حدود 1000 تن از طریق افغانستان و متباقی توسط پاکستان به کشورهای مختلف صادر می‌گردد.
همچنان در اخیر این خبر آمده است:
افغانستان طی 10 ماه گذشته، مقدار 1010 تن جلغوزه به ارزش 9 میلیون دالر به کشورهای مختلف صادر نموده که در این میان کشور چین از متقاضیان عمده این محصول می‌باشد.
ساحات جنگلی جلغوره حدود 43 هزار هکتار را احتوا می‌کند که این ساحات عمدتا در ولایت‌های خوست، پکتیا، پکتیکا و لغمان واقع شده است.
 
روزنامه امروز اتفاق اسلام ضمن نشر خبر ملاقات اتحادیه زرگران هرات با والی این ولایت نوشته است: رییس و اعضای اتحادیه زرگران با محمد آصف رحیمی والی ولایت هرات دیدار و خواهان فراهم سازی برخی تسهیلات به اعضای این صنف شدند.
او همچنان افتتاح پروژه تاپي و پيشرفت هاي اخير درین ولایت را قابل قدر دانست و ازینکه رهبران حکومت وحدت ملی و مسوولان ولایت هرات  بخاطر ايجاد اشتغال تلاش می نمایند ابراز امتنان نمود.
روند نهال‌شانی با حضور گستردۀ علما، اعضای شورای مشورتی و نیروهای امنیتی در شهر هرات خبر دیگریست که به پیشواز از سال نو خورشیدی در این روزنامه آمده است.
همچنان روزنامه اتفاق اسلام خبری را از بزرگزاری مراسم تجلیل “روز همبستگی زنان” در تالار شاه امان الله غازی به نشر رسانده است.
سفر سفیر هندوستان به هرات و در 24 حوت هرات چه گذشت؟ از دیگر موضوعات مهم امروز روزنامه اتفاق اسلام است.

هفته نامه مستقل رفاه نوجوان:

رفاه نوجوان در صفحه نخست خود موضوع کانکور خدمات ملکی  را برای شفافیت بیشتر ، سوژه اصلی خود قرار دا ده، می نویسد: برای نخستین بار در غرب کشور کارمندان خدمات ملکی برای احراز پست در ادارات دولتی در امتحان کانکور اشتراک کردند.
نمایشگاه صنایع بانوان در هرات، امضای قرار داد فاز دوم بند برق کجکی، کمک سره میاشت به خانواده های آواره و  رویا سادات جایزه جایگزین اسکار را گرفت، از دیگر خبر های به نشر رسیده در این شماره از هفته نامه می باشد.
سخن نخست هفته نامه رفاه نوجوان هم مربوط به موضوع جوانان می شود که با عنوان « تعهد و تلاش جوانان برای حفظ ارزش های تاریخی و توسعه شهر شان » به نگارش در آمده است.
مدیر مسئول در این سرمقاله می نویسد: برخی از ارزش ترین بخش های شهر ما ، حوزه های واحد طراحی شهری مطلوب هستند که طی دهه ها و حتی قرون متمادی ، به سود های بازگشتی حاصل از سرمایه گذاری و نیز یک محیط مصنوع جذاب ، دست یافته اند….

درباره admin

مطلب پیشنهادی

رورنامه 28 عقرب سال 1398 اتفاق اسلام – هرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *