آغاز شمارش معکوس برای افتتاح پروژه بزرگ تاپی در افغانستان

آغاز شمارش معکوس برای افتتاح پروژه بزرگ تاپی در افغانستان


نوشته: بانو مرضیه ابراهیمی

———————————

شهروندان هرات بی صبرانه در انتظار برگزاری جشن باشکوه آغاز به کار پروژه تاپی در کشور هستند. قرار است در اواخر همین هفته، ساکنان این دیار شاهد آغاز کار عملی پروژه تاپی به عنوان بزرگترین طرح اقتصادی منطقه ای در کشور باشند. شهروندان هرات از افتتاح و آغاز بکار پروژه تاپی در افغانستان استقبال میکنند و به این باور اند که پروژه تاپی از اهميت بسیار مهمی برخوردار است و میتواند، تغيیرات بسزایی را در رشد و شگوفائی اقتصادی منطقوی بوجود آورده و افغانستان را تبدیل به مسیر ترانزیت و دهلیز انرژی  کشور های آسیای میانه به کشور های آسیای جنوبی بسازد.
موضع گیری قاطعانه علمای کرام دین در حمایت از این پروژه بزرگ منطقوی تا حضور توانمند زنان و مردان  این دیار به جهت استقبال از کار عملی پروژه تاپی، اقدامات بی پیشینه است که در گذشته کمتر شاهد آن بوده ایم . گل احمد مردی که دست فروشی میکند، باشور و احساسات فراوان ، برنامه مختلف به سازی شهر هرات را به نظاره نشسته و میگوید: “جای بس خوشی است که شرایط در کشور تغییر نموده است. امروز بجای جنگ و انفجار شاهد اجرای پروژه های اقتصادی هستیم. علاء الدین یکتن دیگر از باشنده گان شهر هرات به این باور است که پروژه تاپی یکی از پروژه های بسیار مهم میباشد که زمینه اشتغال را برای نسل جوان فراهم خواهد ساخت و به توسعه اقتصادی افغانستان کمک خواهد نمود. شهروندان هرات آرزو دارند که آغاز به کار  این پروژه بزرگ بسبب شود تا از نیروی بالقوه نسل جوان و افرادی که توانایی کار را در بخش های مختلف دارند، بیشتر استفاده گردد.
در همین حال بصیراحمد نوجوانی که پانزده سال سن دارد، از اجرای این پروژه ملی حمایت میکنند و تاکید دارد که منفعت این پروژه تمام اقشار جامعه را زیر پوشش قرار خواهد داد. شهروندان هرات بخود می بالند و افتخارمی کنند که در این روزها حال و هوای شهر شان به کلی تغییرنموده است. براستی هم چهره شهر هرات طوری تغییر نموده که گویی روح تازه‌ ای در حیات اقتصادی، نوسازی و بازسازی شهر دمیده شده است . به هر سو که بنگری، کارگرانی را شاهد هستی که با عشق وطن بدون درک خستگی، سرگرم باز سازی و به سازی جاده ها و سرک ها هستند. سنگ فرش پیاده‌ روهای جاده های اصلی شهر، آسفالت خیابان‌ها، رنگ ‌آمیزی و طراحی دیوارهای شهر هرات به مناسبت آغاز کار عملی پروژه‌ی تاپی، همه نوید آغاز روزهای روشن‌تر را می‌دهند. این در حالیست که از چند ماه بدینسو آماده گی ها جهت برگزاری و آغاز پروژه تاپی، تاپ، فایبر نوری و خط آهن از سوی مسئولان و کمیسیون موظف روی دست گرفته شده و تا چند روز دیگر شهروندان هرات، شاهد کشایش این پروژه ها خواهند بود.  افتتاح این پروژه های بنیادی، مزمینه کار مناسب و توسعه اقتصادی پایدار در بسیاری از نقاط کشور را فراهم خواهد نمود.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

زمین لرزه شدید هرات را تکان داد؛ «صد ها نفر زیر آوار گیر مانده اند»

زمین‌لرزه شدید در هرات، خسارات جدی به مناطق اطراف ولسوالی‌ها و روستاها وارد کرده است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *