جوانان

نام نشریه: جوانان


صاحب امتیاز: شوراي مركزي جوانان مسلمان
مدیر مسئول:  محمد يوسف هروي
نوعیت: ماهنامه 
موضوع: بيانگر انديشه هاي جوانان
زبان: دري
تاریخ تاسیس: ميزان 1373
محل چاپ: هرات
آدرس دفتر: هرات، چهار راهي معارف
وضعیت فعلی: غیر فعال
ثبت و آرشیف: فرهنگسرای دوربین/0700414949

معرفی نشريه جوانان

جوانان، واژه مقدس و زيبايي كه بسياري از اهل قلم با توجه به حضور پررنگ و گسترده آن در جامعه، مجلاتي را تحت اين نام به نشر رسانده اند.
سابقه دار ترين مجله تحت عنوان جوانان، مربوط به نشريه اي مي شود كه در سال 1373 به صاحب امتيازي شوراي مركزي دعوت و تنظيم امارت عمومي حوزه جنوبغرب اغاز نمود.
محمد يوسف هروي جوان فعال هراتي که تا سال 1374 خورشيدي، نزدیک به چهار سال در هرات در گارد جهادي جوانان ايفاي وظيفه مي نمود، مدير مسئول مجله جوانان بود . او مجله جوانان را به همكاري (امير محمد اسماعيل خان ) راه اندازی کرد و نخستین شماره آن را در 30 ميزان 1373 منتشر ساخت که محتوایی ديني، فرهنگي، هنري، ورزشي و معلوماتي داشته است.
مجله جوانان به طور ماهوار به نشر مي رسيد و مطالب متنوع و مفيد آن، علاقمندان بسياري را به خود جذب نموده بود. اين نشريه به گونه سياه و سفيد در 36 صفحه به نشر مي رسيد.
مجله جوانان شوراي مركزي دعوت و تنظيم امارت عمومي حوزه جنوبغرب با چاپ شمارگان محدود و با شدت گرفتن جنگ ها ميان مجاهدين هرات با گروه طالبان، از چاپ بازماند و دو دوم نشراتي اين مجله كه با توقف 11 ساله همراه بود، از سوي اتحاديه جوانان ولايت هرات از سر گرفته شد.

 

درباره admin

مطلب پیشنهادی

جوانه

نام نشریه: جوانه صاحب امتیاز: بنياد فرهنگي جوانه مدیر مسئول: عبدالله كاظمي نوعیت: گاهنامه موضوع: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *