هفت قلم

نام نشریه: هفت قلم


صاحب امتیاز: رياست اطلاعات و فرهنگ
مدیر مسئول:  احمد سعيد حقيقي
نوعیت: ماهنامه
موضوع: فرهنگي، ادبي
زبان: دري
تاریخ تاسیس: عقرب 1373
شماره تماس: 2223113
محل چاپ: هرات- مطبعه دولتی
آدرس دفتر: هرات، رياست اطلاعات و فرهنگ
وضعیت فعلی: غیر فعال
ثبت و آرشیف: فرهنگسرای دوربین/ 0700414949

معرفی ماهنامه هفت قلم

احمد سعید حقیقی ( مدیر مسئول نشریه هفت قلم )

————————————————————

هفت قلم، عنوان نشریه ای است که از سوي رياست اطلاعات و فرهنگ هرات به نشر مي رسيد و نخستين شماره آن، در ماه عقرب سال 1373 خورشيدي ، به زيور چاپ آراسته شد.
هفت قلم، ماهنامه ای است که مدیر مسئولي و سردبیری آن برعهده گروهي از اهل قلم اين شهر و ديار بوده است و استادان برجسته ای چون: عبدالروف مخلص، سيدنورالحق صبا، م- موحدي، سيد محمد حسين حسيني، محمد نسيم غواص، بصيراحمد عاصمي، سيد محمد حسن فضلي ، احمد سعيد حقيقي، پرويز آرزو، ببرك احساس و ضياءگل سلطاني، از همكاران اين مجله وزين بودند . عنوان ماهنامه، برگرفته از سنگ معروف هفت قلم است.
گفتني است، دور نخست نشراتي اين مجله در ماه ميزان 1374 با سقوط شهر هرات به دست طالبان، به اتمام رسيد و كارنامه يكساله آن، با نشر شماره هاي 11  و 12 در يك مجله، براي مدتي بسته اعلام شد. تا آنكه بعد از توقف چهار ساله، اين مجله فرهنگي- هنري، شكل فصل نامه را به خود يافت و نخستين شماره از دوره دوم نشراتي آن، در ماه جوزا 1378 خورشيدي، به مدير مسئولي ( احمد سعيد حقيقي ) به نشر رسيد. سومين و چهارمين شماره دور دوم مجله هفت قلم  كه در حقيقت آخرين شماره از اين ماهنامه ديني، ادبي، فرهنگي، اقتصادي و سياسي محسوب مي گردد، در ماه حوت همان سال، انتشار يافت .

 

درباره admin

مطلب پیشنهادی

هشت صبح

هشت صبح نام روزنامه: هشت صبح مدیر مسئول: مسئول روزنامه در هرات: وحید پیمان آدرس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *