تلویزیون ساقی

ساقی


نام تلویزیون: ساقی
موسس: استاد محمد طارق نبی

Image result for ‫طارق نبی‬‎

مدیر مسئول: فرشته حیدری
تاریخ شروع نشرات: چهارم عید قربان 1383
فریکانس: 471.25
چینل:  اول ( uhf ) کانال 21
آدرس: ناحیه پنجم شهر هرات- خیابان میرویس صادق- سمت غرب خیابان- مجتمع تجارتی الماس شرق- منزل پنجم
شماره تماس: :0799433000

تاریخچه شروع به فعالیت تلویزیون ساقی:

سال 1383  نقطه آغازي براي تاسيس شبکه تلویزیونی ساقی در شهر هرات بود . تا آن زمان اولین شبکه تلویزیونی خصوصی کشور در ولسوالی غوریان تاسیس شده بود و شهر هرات هنوز داراي شبکه تلویزیونی خصوصی نبود، اما اقدامات در خور ستایشی در جهت تاسیس و راه اندازی شبکه تلویزیونی خصوصی در این شهر و دیار صورت گرفت كه نتيجه آن آغاز به فعالیت تلویزیون ساقی بود كه در ساعاتي از شب، اقدام به پخش برنامه می نمود. استاد طارق نبی، موسس این شبکه تلویزیونی، در بدو تاسیس با همکاری جمعی از محصلین پوهنتون در صدد نظرخواهی از مردم پیرامون نحوه نشرات تلویزیون بر آمد و از همان آغازین روز های شروع به نشرات، به تولید برنامه های متنوع فرهنگی، ادبی، هنری، اجتماعی و سیاسی پرداخت.
این شبکه برای نخستین بار در شمال شهر هرات و در یکی از ساختمان های شرکت لایبرتی راه اندازی شد. سپس در طول این سال ها به چندین تعمیر دیگر نقل مکان نمود و اکنون در ضلع غربی خیابان شهید میرویس صادق در منزل پنجم مجتمع تجارتی الماس شرق موقعیت دارد.
ساقی برنامه های آموزنده و تفریحی فراوانی دارد و در حال حاضر بیش از 16 ساعت در شبانه روز، برنامه پخش می کند. این شبکه با راه اندازی میزگرد ها و گفتمان های بزرگ با حضور کارشناسان و آگاهان امور، سعی در یادبود از روز ها و مناسبت های مهم تاریخی کشور و منطقه داشته و دارد.
تلویزیون ساقی موسیقی زنان را پخش نمی کند و در قسمت نشر موسیقی مردان نیز قواعد خاص خودش را دارد.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

رسانه های فعال در هرات

رسانه های فعال در هرات هم اکنون ولایت هرات از حیث تعداد رسانه های فعال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *