ساخت آهنگی چهار زبانه با موضوع تاپی

 

محمد آصف رحمانی شاعر آهنگ

………………………………………..

مسئولان فرهنگی ولایت هرات از اجرای آهنگی به چهار زبان دری، پشتو، ترکمنی و اردو با موضوع تاپی در مراسم افتتاحیه این پروژه بزرگ در افغانستان خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری دوربین، آریا رئوفیان رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات ضمن اعلام این خبر افزود: مراسم افتتاحیه پروژه تاپی در چهارم ماه حوت سال روان در نقاط مختلف این ولایت از جمله شهرک تورغندی و شهر هرات، با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری  برگزار‌می شود و یکی از برنامه هایی که کار بالای آن به شدت جریان دارد، ساخت آهنگی به چهار زبان دری، پشتو، ترکمنی و اردو می باشد.

آریا رئوفیان، ایجاد روحیه همدلی و همگرایی میان کشور ها، بیان ارزش ها و تاثیرات مثبت پروژه تاپی بالای اقتصاد منطقه و هم‌چنین تحکیم روابط فرهنگی میان ملت های افغانستان، ترکمنستان، پاکستان و هندوستان را از اهداف ساخت این آهنگ عنوان‌کرد و گفت: شعر آهنگ توسط محمد آصف رحمانی و سه شاعر خوش قریحه ی دیگر سروده شده و این شعر در حال حاضر در مرحله کمپوز آهنگ توسط اشکان عرب یک تن از آهنگسازان جوان و مستعد این ولایت قرار دارد. وی با اشاره به نحوه و چگونگی اجرای این آهنگ نیز گفت: آهنگ تاپی با همخوانی تنی چند از آواز خوانان صاحب سبک این ولایت از جمله جواد تابش، مهدی افشار عبدالرئوف حبیب زاده و عارف رامز و با همصدایی و تکرار جمع دیگری از هنرمندان کشور اجرا خواهد شد.

شایان ذکر است، افتتاحیه پروژه تاپی در افغانستان با حضور روسای جمهور چهار کشور همکار در این پروژه، انجام خواهد پذیرفت و مقامات محلی ولایت هرات از چندین هفته بدینسو در تلاش اند تا آماده گی های لازم برای برگزاری مراسمی باشکوه در این ولایت گرفته شود.

اجرای موسیقی سنتی و اتن ملی، برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و عکس، چاپ اوراق و برشور های معلوماتی، آزین بندی سطح شهر با نماد های فرهنگی و هنری، نصب پرچم های کوچک و بزرگ چهار کشور همکار در پروژه تاپی در نقاط مختلف شهر و بدرغه مهمانان توسط سی تن از سوارکاران مجرب، از دیگر برنامه های پیشبینی شده برای آن روز است.

 

درباره admin

مطلب پیشنهادی

اعتراض هنرمندان به ثبت هنر مینیاتور و خوش‌نویسی به‌ نام ایران و ترکیه در یونسکو: «میراث مشترک است»

یکی از دلایلی که تمایل کشورهای منطقه برای تصاحب ارزش‌های فرهنگی افغانستان را افزایش داده، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *