یرگزاری چهارمین نشست پارلمان جوانان افغانستان پیرامون صلح در هرات


چهارمین نشست پارلمان جوانان افغانستان پیرامون صلح در هرات برگزار شد.
در این نشست یکصدوپنجاه تن از جوانان از سی وچهدر ولایت افغانستان گردهم آمده تا برای دست‌یابی به صلح پایدار، الگوها و نظریات سالم و قابل قبول ارائه کنند.
در این نشست عبدالقیوم رحیمی والی ولایت هرات، آریا رئوفیان رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات، معین امور جوانان، رئیس و اعضای رهبری پارلمان جوانان افغانستان، فعالان مدنی و شمار زیادی از جوانان حضور داشتند، آریا رئوفیان رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات گفت: “در این نشست نمایندگان جوانان تمامی ولایات کشور روی محور صلح و گفت‌و‌گوهای صلح تبادل نظر داشته تا به راه حل‌های مطلوب دست یافته و آن‌را به مقامات عالیه برای تطبیق بسپارند”.
رئیس اطلاعات و فرهنگ همچنان تصریح کرد، اعضای پارلمان جوانان برای مدت سه روز در هرات بوده که در پایان نشست قطعنامه‌ای ترتیب شده و به ریاست جمهوری کشور ارائه خواهد شد؛ به گفته وی در روز سوم نیز اعضای این نشست در قالب تور گردش‌گری از جاذبه‌ها و ساحات تاریخی هرات دیدن نموده و با گذشته پرافتخار تمدنی هرات و ارزش آن آشنایی حاصل خواهند کرد.
آقای رئوفیان همچنان اظهار داشت، که در پایان روز سوم شام فرهنگی دایر شده و جوانانی که از نقاط مختلف کشور حضور دارند با تاریخ، فرهنگ، عنعنات و ادبیات هرات آشنا خواهند شد.
رئیس این اداره بیان داشت که نزدیک به ۷۰ درصد نفوس کشور را نسل جوان تشکیل داده و باید این نسل مسیر روشن را به دست آورده و با طرح‌های دقیق و مشخص در گفت‌و‌گوهای صلح سهیم شوند.

Image may contain: 8 people, people sitting, table and indoor
عبدالقیوم رحیمی والی هرات در این نشست ابراز داشت که خوشبختانه در این نشست از همه ولایات جوانان را با خود داریم و گردهمایی جوانان از تمامی ولایات نمونه ملت بودن واحد را به نمایش می‌گذارد.
والی هرات گفت: ملت افغانستان نزدیک به چهار دهه را به جنگ و خشونت گذرانده و در این مدت قریب به اکثر زیربناهای کشور نابود شده است.
آقای رحیمی که نسل جوان را نسل پرکار و فعال می‌داند می‌گوید: که اکثریت نفوس کشور را نیز جوانان تشکیل داده و باید زمینه فعالیت برای آنان بیشتر فراهم شود.
به گفته والی هرات، خوشبختانه اکثریت روئسای دولتی در هرات نیز جوانان بوده و تلاش می‌شود تا این پروسه ادامه یابد.
این مسول بلند رتبه دولتی با تاکید بر نقش برجسته زنان در کشور می‌گوید، تا زمانی که زنان در کشور توانمند نشوند پیشرفت واقعی و مطلوب نیز در افغانستان اتفاق نخواهد افتاد.
والی هرات علاوه نمود: که جوانان نسل صلح و آشتی بوده و نقش جوانان نیز باید در این عرصه مهم برجسته نگهداشته شود.
در کنار این اجمل شاهپور معین امور جوانان وزارت اطلاعات وفرهنگ نیز در این نشست اظهار داشت که این چهارمین جلسه آموزشی پارلمان جوانان است که برگزار می‌شود.
آقای شاهپور این نشست را برای جوانان فرصت طلایی دانسته تاکید کرد که جوانان باید در این فرصت خود را ثابت سازند.
وی تاکید داشت که جوانان باید با گذشته تاریخی خود آشنا شوند، و از تجارب گذشته برای توسعه کشور استفاده کنند.
معین امور جوانان تصریح نمود که نباید دست‌آوردهای نزدیک به دو دهه مان در پروسه صلح نادیده گرفته شود.
وی که افراطیت را بزرگترین تهدید برای جوانان و جامعه افغانستان می‌داند می‌گوید که این معضل جامعه و بخصوص جوانان را از دورن همچون موریانه در حال نابودکردن است.
معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ همچنین فقر و بیکاری، اعتیاد، ازدواج‌های سنگین با رسوم و عنعنات ناپسند، فرار و مهاجرت از کشور و ناامنی را از دیگر معضلات جدی در برابر جوانان یاد کرد که مسیر رشد و تعالی را به روی آنان بسته است.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

زمین لرزه شدید هرات را تکان داد؛ «صد ها نفر زیر آوار گیر مانده اند»

زمین‌لرزه شدید در هرات، خسارات جدی به مناطق اطراف ولسوالی‌ها و روستاها وارد کرده است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *