بزرگداشت از زنده یاد « سید فضل احمد پیمان » به روایت تصویر

اول ماه عقرب امسال مصادف بود با اولین سالروز درگذشت شاعر خوش قریحه و توانای کشور « سید فضل احمد پیمان. به همین مناسبت محفل یادبودی از این شاعر فرهیخته زیر نام  « شاعر شعر های ممنوع » در تالار هوتل تجارت از سوی جمعی از فرهنگیان و اساتید پوهنتون هرات برگزار گردید.

Image may contain: 1 person, standing and on stage

داکتر هاشمی معاون مقام ولایت هرات نخستین سخنرانی بود که بعد از قرائت آیاتی از کلام الله مجید، ضمن خوانش پیام مقام ریاست جمهوری کشور به مناسبت اولین سالگرد درگذشت استاد سید فضل احمد پیمان، به سخنرانی پرداخت.

Image may contain: 13 people

دراین مراسم که جمع کثیری از شعرا و فرهنگیان، اساتید و محصلین دانشگاه حضور به هم رسانده بودند، تنی چند از چهره های فرهنگی و ادبی این شهر و دیار به ایراد سخنرانی و خواندن شعر و بیان خاطرات خود پرداختند.

Image may contain: Mohammad Aref Karimi, indoor

بر اساس این گزارش، در ادامه مراسم سید وحید پیمان  ضمن خوش آمد گویی مهمانان حاضر در تالار، به تشریح جایگاه ادبی سید فضل احمد پیمان پرداخت.

 

Image may contain: 1 person, indoor

در این مراسم همچنین علاوه بر سخنرانی هایی که انجام شد، اشعار چند از مرحوم سید فضل احمد پیمان به خوانش گرفته شد که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

Image may contain: 5 people, people sitting and indoor

وحید پیمان فرزند سید فضل احمد پیمان با اشتراک گذاری پیامی در صفحه فیسبوکش از شخصیت هایی چون داکتر محمد اشرف‌غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان و داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی به خاطر ارسال پیام‌های شان به مناسب برگزاری محفل یادبود از نخستین سال‌روز درگذشت مرحوم پیمان، سپاسگزاری کرد و از  آقایان رحیمی والی ، داکتر هاشمی معاون والی ، آریا رئوفیان رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات ، تلویزیون ساقی و جاوید بارز مسئول هوتل بین‌المللی تجارت که در برگزاری این مراسم وی را همکاری نمودند، قدردانی نمود.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

رورنامه 28 عقرب سال 1398 اتفاق اسلام – هرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *