ستاره موسیقی جهان اسلام که با ملودی افغانی مشهور شد

تصویر مرتبط

برگرفته از شماره 102 ماهنامه دوربین 

این روز ها سامی ‌یوسف به اجرای آهنگ های دری بیش از گذشته علاقمندی نشان می دهد.
او اولین آهنگ به زبان دری اش را با نام )هر کجا که هستی( اجرا کرد. سامی آن آلبوم را ‌بعد از  5 سال و با وسواس بیشتر نسبت به آلبوم های قبلی خود در اواخر سال 2010 منتشر کرد و تا اواخر سال 2016 چندین آلبوم جدید که آهنگ های دری نیز شامل آنها استند، وارد بازار نمود.
آهنگ  »المعلم « که با ملودی (بیا بریم به مزار) خانم سلما هنرمند کشور اجرا شد، نخستین نقطه پیوند اصلی سامی‌ یوسف با دری زبانان محسوب شده و اینک این پیوند با اجراء آهنگ هایی به زبان دری مستحکم تر شده است. آهنگ هایی که همه و همه حال و هوایی عاشقانه و معنوی دارد . سامی‌ یوسف تلاش زیادی دارد که هر آلبوم جدیدش معنوی تر از آلبوم‌های قدیمی‌اش نشان دهد. او از خوبی‌هایی که در قبل‌ها وجود دارد، صحبت می‌کند و با موسیقی ساده و بی آلایشش و با استفاده از ترانه‌های پرمعنایش، تلاش می‌کند که جرقه‌هایی از معنویت، صلح، فداکاری و مفاهیمی ‌از این دست را یک بار دیگر در وجود مخاطبانش بزند.
سامی یوسف در ماه جولای ۱۹۸۰ به دنیا آمد.
او که از كودكي به موسیقی علاقه داشت و اولين ملودي خود را در سن 6 سالگي ساخت و  برخي از سازهاي موسيقي را از طريق پدرش كه موسيقيدان و شاعر ماهر و به نامي مي باشد، فرا گرفت. در ۱۸ سالگی به مکتب موسیقی لندن رفت و در آنجا با تحصیلات آکادمیک موسیقی آشنا شد.
او تا کنون 3 آلبوم  به نام های : المعلم ، امت من  و هر کجا که هستی را روانه بازار کرده كه المعلم را در سال 2003 ، امت من در سال 2005 و هر کجا که هستی در سال 2010 منتشر شد.
اولین کنسرت موسیقی اش را در مصر برپا کرد که بعد از استقبال وسیع از آن برنامه به کشور های زیادی از جمله آلمان ترکیه هند و… برای اجرای برنامه دعوت شده .
او تا به حال با آمیختن موسیقی اصیل شرقی با نوا های کلاسیک غربی و اشعاری که اکثراً در وصف پیامبر اسلام و دین اسلام است، مخاطبین بسیاری را جذب کرده . از ویژگی های دیگر کار های او این است که او آثارش را  به زبان هاي مختلف اجرا مي كند. دری، عربي، انگليسي، تركي، هندي و اردو از جمله زبان هايي است كه در آلبوم هايش به كار برده است.
سامي توانست در مدت يك سال تحول عظيمي در عالم موسيقي و سرود ديني ايجاد كند. اولين آلبومش جزو پرفروش‌ترين‌‌هاي خاورميانه و اروپا شد. آهنگ المعلم به مدت 21 هفته در مصر و 12 هفته در ترکيه در صدر جدول آلبوم‌‌هاي پر فروش بوده است.
در سال 2005 آلبوم عالي‌اش « امت من» را، در ميان استقبال بي نظير مردم، با مضامين و اشعاري قوي و غالباً اجتماعي، آرمان‌گرايانه، معترض و عدالت‌خواهانه منتشر نمود. همين
سامی یوسف تاکنون بیش از ۳۰ کشور در دنیا کنسرت موسیقی برگزار کرده است. از استانبول ترکیه تا کازابلانکای مراکش از ایالات متحده امریکا تا آلمان و بزرگترین کنسرت وی در فشن ترکیه بود که بیش از دو صد هزار نفر شرکت کرده بودند.
سامی یوسف مسلمانی است که معتقد است موسیقی راهی برای رساندن پیام اسلام و تشویق جوانان به اینکه به هویت و دین خود افتخار کنند، است. موسیقی او غالباً دربر گیرندهٔ ترانه‌هایی است با مضمون اسلام و مسلمان بودن در جهان امروز است. وی همچنین از موضوعات اجتماعی و بشر دوستانه در موسیقی خود استفاده می‌کند.
عده‌ای موفقیت سامی یوسف را در قبال چهره او و یا کلیپ‌هایی که از آهنگ‌هایش ساخته می‌شود، می‌دانند اما بی شک مضامین اجتماعی، آرمان‌گرایانه و اعتراضی ترانه‌ها و آهنگ‌هایش هم در این موفقیت، بخصوص در موسیقی جهان اسلامی، بی‌تأثیر نیست.
سامی یوسف مسلمانی است که معتقد است موسیقی راهی برای رساندن پیام اسلام و تشویق جوانان به اینکه به هویت و دین خود افتخار کنند، است. موسیقی او غالباً دربر گیرندهٔ ترانه‌هایی است با مضمون اسلام و مسلمان بودن در جهان امروز است. وی همچنین از موضوعات اجتماعی و بشر دوستانه در موسیقی خود استفاده می‌کند.

 

درباره admin

مطلب پیشنهادی

تاجران ملی افغانستان

نگاهی به سرگذشت محمد امین خان به قلم مبین مقدمه وقتی به تاریخ تجارت افغانستان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *