امتحان کانکور عمومی هرات برگزار شد

Image may contain: one or more people, living room and indoor

در کانکور امسال بیش از 200 هزار داوطب کانکور  شامل داوطلبان عمومی، شبانه، اختصاصی و متفرقه اشتراک کردند.
پوهاند خاموش افزود نماینده خاص وزارت تحصیلات عالی کشور که به هرات آمده بود، گفت : پروسه بایومتریک در پوهنتون هرات به نحوه احسن انجام شد و امروز اولین روز از امتحان کانکور است که در روزهای پنجشنبه و جمعه ادامه پیدا خواهد کرد که همزمان در 5 ولایت دیگر نیز این امتحان اخذ میگردد.
در مراسم افتتاحیه پوهندوی دوکتور عبدالله فایز رئیس پوهنتون هرات ضمن آرزوی موفقیت به داوطلبان کانکور گفت: امسال به تعداد 11995 داوطلب در امتحان کانکور ولایت هرات اشتراک خواهند کرد که به تعداد 6579 تن از طبقه اناث و 5416 تن دیگر از طبقه ذکور میباشند، همچنان به تعداد 78 تن دیگر از این داوطلبان مربوط به برنامه ماستری دری پوهنحی ادبیات و علوم بشری پوهنتون هرات هستند.
دوکتور فایز ظرفیت پذیرش پوهنتون هرات را 3820 تن اعلان کرد و بر راهنمایی درست داوطلبان کانکور تأکید ورزید. وی از استادان خواست تا با روحیه بالا و با در نظر داشت صلاحیت ها و مسئولیت ها در جهت برگزاری هرچه بهتر این پروسه ملی تلاش نمایند.
داکتر غلام داود هاشمی معاون و سرپرست مقام ولایت نیز افزایش تعداد داوطلبان اناث را برای آینده کشور امیدوارکننده دانسته تا از این طریق نقش خانم ها را در حکومت داری را افزایش دهیم.
داکتر هاشمی همچنان افزایش ظرفیت پذیرش پوهنتون هرات را قابل قدر خوانده و آن را نشاندهندۀ تلاش شبانه روزی هیئت رهبری پوهنتون هرات دانسته تا با فراهم کردن شرایط مناسب زمینه تحصیل را برای جوانان ایجاد کنند.
در اخیر با حضور مهمانان و دو تن از نمایندگان داوطلبان کانکور صندوق های حاوی سوالات امتحان کانکور باز شد.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

زمین لرزه شدید هرات را تکان داد؛ «صد ها نفر زیر آوار گیر مانده اند»

زمین‌لرزه شدید در هرات، خسارات جدی به مناطق اطراف ولسوالی‌ها و روستاها وارد کرده است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *