رونمایی از کتاب « راهنمای نگارش و درست نویسی» در هرات

از کتاب « راهنمای نگارش و درست نویسی» اثر تازه انتشار یافته سید مسعود حسینی عضو هیات علمی پوهنتون هرات در تالار کنفرانس های هوتل بین المللی استقلال به عنوان یک اثر تحقیقی و پژوهشی در حوزه دستور زبان ادبیات دری رونمایی به عمل آمد. کتاب « راهنمای نگارش و درست نویسی» از آثاری است که به گفته اساتید زبان و ادبیات دری، بر اساس فرهنگ اصطلاحات ادبی و درست نویسی، اقبال چاپ یافته و میتود های نوین و آموزنده ای را در این باب آموزش می دهد. بر این اساس، این کتاب برای همه افراد بویژه متعلمین و محصلینی نگارش شده است که در عرصه ادبیات مشغول به تحصیل می باشند.

این کتاب از سوی بنیاد لیان امیری در هرات با تیراژ ( 1000) جلد به نشر رسیده است. به گزارش خبرنگار وب سایت دوربین، بنیاد خیریه لیان امیری پیش از این نیز با چاپ شش عنوان جلد کتاب مختلف در زمینه ادبیات، فرهنگ و عرفان اسلامی، سهم قابل توجهی در زمینه ترویح فرهنگ کتابخوانی و نشر کتب داشته است. آقای حیدر حمید مسئول بخش فرهنگی بنیاد خیریه لیان امیری در شروع مراسم ضمن معرفی بنیاد خیریه لیان امیری به اشتراک کننده گان، گفت: این موسسه در کنار سایر کمک هایی که در بخش معارف افغانستان انجام می دهد، در حوزه نشر کتاب نیز به هدف بلند بردن سطح علمی هموطنان و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی فعالیت هایی نیز داشته است که از آن جمله می توان به چاپ سه عنوان جلد کتاب با عناوین ( از خط روی سنگ،کوکوی تلخ قمری و چهار فصل زشت تقویم ) از آثار شعری استاد سید ضیاءالحق سخا ، گردود پوهنه، از عصمت الله میاخیل ، با کریمان ( کمیسون بزرگ داشت خیرین معارف هرات )، رهنمای برنامه ریزی مدیران

( کمیته آموزشی شورای مشورتی ریاست معارف هرات)  و کتابی در حوزه معرفی خیرین و مددکاران معارف کشور اشاره کرد.

استاد حمید گفت: روند چاپ کتب از سوی بنیاد لیان امیری همچنان ادامه خواهد یافت و در آینده نزدیک نیز کتاب دیگری در حوزه ادبیات که مجموعه ای از آثار شعری مولانا شفیقی خواهد بود، به نشر خواهد رسید که امیدواریم در این حوزه با فعالیت های گسترده تر، مصدر خدمات بیشتری برای مولفین و نویسندگان و جامعه علمی، ادبی و فرهنگی کشور واقع شویم.

مراسم رونمایی و معرفی کتاب « راهنمای نگارش و درست نویسی» با سخنرانی و نقد آن کتاب توسط اساتیدی چون محمد ناصر رهیباب، دوکتور محمد داود منیر، پوهاند فضل الرحمن فقهی و رامیلا عزیزی، استاد موسسه تحصیلات عالی کهکشان شرق ادامه یافت. در این رونمایی که در پانزدهم ماه حمل سال 1398 برگزار شد، همچنین شماری از شخصیت های فرهنگی، هنری و علمی این ولایت حضور داشتند.

گفتنی است، استاد سید مسعود حسینی نیز یکی از سخنرانان این آئین رونمایی از کتاب بود که به معرفی هرچه بیشتر اثر خود پرداخت.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

آواز ادبیات کشور خاموش شد: وداع با پروفیسور استاد محمد ناصر رهیاب

با اندوه و تأسف فراوان، امروز، هشتم ماه دلو سال 1402 هجری، نویسنده، شاعر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *