جشن نهال‌شانی بانوان به پیش‌واز از بهار نو

Image may contain: 5 people, people smiling, people standing and outdoorگزارش از بانو مرضیه ابراهیمی

شماری از بانوان، به پیش‌واز از سال نو و بهار نو با حضور معاون و برخی بانوان مسئول در مقام ولایت، رئیس اطلاعات وفرهنگ ولایت هرات، رئیس و برخی کارمندان اداره امور زنان، معاون اداره شاروالی، فعالین مدنی و شماری دیگر از زنان جشن نهال‌شانی را برگزار کردند.
این بانوان، برای برگزاری این جشن در باغ گوهرشاد “زنانه” گرد هم آمده بودند؛ که به همکاری اداره شاروالی، مقام ولایت و ریاست اطلالات وفرهنگ تعدادی از نهال‌های مثمر و غیر مثمر را برای گسترش سرسبزی در ساحه شهر، در این پارک غرس نمودند.
مونسه حسن‌زاده معاون مقام ولایت با غرس نهالی در این باغ گفت: که این نهال‌ها را به امید سبز بودن سال نو و دوری از سرخی و خون‌ریزی می‌کاریم.
بانو حسن‌زاده همچنین، آرزو نمود تا در ختم سال کنونی تمامی مشکلات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و بحران‌های لجام گسیخته از کشور عزیزمان رخت بربسته و با آغاز سال جدید، صلح، همدلی، صمیمیت، آرامش، پیش‌رفت و سازندگی در افغانستان حاکم شود.
آریا رئوفیان رئیس اداره اطلالات وفرهنگ ضمن قدردانی از ابتکار ریاست شاروالی غرس نهال های نثمر وغیر مثمر را وجیبه دینی هرشهروند دانست وبر حفاظت و فضای سبز وسالم در جامعه تاکید ورزید.
در همین حال مرجان غوریانی معاون اداره شاروالی نیز از سایر شهروندان هرات می‌خواهد تا با غرس نهالی در محیط زندگی شان، شهر شان را از آلودگی‌های هوایی نجات بخشیده و به پاکی آن کمک کنند.
به گفته بانو غوریانی، قریب به ۵۰۰ اصله نهال‌های مثمر و غیر مثمر از سوی این اداره به همکاری بانوان کارمند در مقام ولایت در باغ زنانه گوهرشاد غرس خواهد شد.
این در حالیست که از یک ماه به این سو نهال‌های زیادی طی برنامه‌های متعددی در نقاط مختلف شهر هرات غرس شده است.
قرار بود در طی این مدت نزدیک به ۲۷۰ هزار اصله نهال‌های مثمر و غیرمثمر از سوی اداره‌های زراعت، حفظ محیط زیست و شاروالی در ساحات مختلف شهر غرس گردد.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

زمین لرزه شدید هرات را تکان داد؛ «صد ها نفر زیر آوار گیر مانده اند»

زمین‌لرزه شدید در هرات، خسارات جدی به مناطق اطراف ولسوالی‌ها و روستاها وارد کرده است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *