تجلیل باشکوه از نوروز در هرات

جشن نوروز باستانی، در روز نخست سالو نو 1398 بگونه شاندار و با شکوه، با حضور هزاران تن از زنان و مردان این ولا در شمال شهر هرات برگزار شد.
این جشنواره که توام با برنامه های فرهنگی و اجتماعی بود با حضور سید عبدالوحید قتالی رئیس اداره امور مقام عالی ریاست جمهوری، عبدالقیوم رحیمی والی ولایت هرات، معاونین مقام ولایت، اراکین بلند رتبه ملکی و نظامی و صد ها تن از خانواده ها در تفریح گاه تخت صفر برگزار شد.
والی هرات سال نو و نوروز باستانی را به مردم فرهنگی و ادب دوست هرات تبریک گفت و آرزو برد تا سال جدید سال صلح و امنیت سراسری، سال پیشرفت افغانستان باشد.
او، از بانیان برگزاری این مراسم ابراز قدردانی نمود و آن را مایه خرسندی و جاری نمودن لبخند به جای غم بر لبان مردم خواند.
این مقام بلند رتبه دولتی با بیان این مطلب که سال روان، سال صد سالگی استقلال کشور است افزود:” استقلال تنها شکست نظامی دشمن نیست بلکه استقلال اقتصادی ، استقلال سیاسی را تضمین میکند.
آقای رحیمی با بیان این مطلب که آماده گی ها بخاطر تجلیل صد سالگی استقلال کشور مان بگونه جدی جریان دارد تصریح کرد، نباید تلاش ها را تنها محدود به تجلیل استقلال نماییم، بلکه ضرورت است تا استقلال واقعی رابدست بیاوریم.
والی هرات میگوید:” افغان ها همیشه در میادین جنگ پیروز بوده اند ولی متاسفانه در عرصه سیاست کمتر موفق بوده اند.
آقای رحیمی از سیاسیون و مردم دعوت کرد تا دست بدست هم دهند و در عرصه سیاست نیز متحد بخاطر پیشرفت افغانستان تلاش نمایند.
این مقام بلند رتبه دولتی در بخشی از صحبت های خود با اشاره به رویداد های سیاسی در سطح کشور و تلاش در جهت تامین صلح افزود: ماصلحی میخواهیم که آرزو های مردم را تضمین و محقق سازد، نه صلحی که بر اساس یک معامله بدست بیاید.
والی هرات تاکید دارد که صلح نباید به قیمت از دست دادن ارزش ها بدست آید، بلکه دست آورد های هژده سال گذشته باید حفظ شود.
آریا رئوفیان رئیس اطلاعات و فرهنگ که در برگزاری این جشن نقش بر جسته داشته است میگوید:” آیین تاریخی نوروز ریشه در تاریخ کهن این حوزه تمدنی دارد.
رییس اطلاعات و فرهنگ با بر شمردن رویداد های فرهنگی مهم سال گذشته ، از آغاز باز سازی مسجد جامع بزرگ شهر هرات و تکمیل کار مرمت مسجد جامع زیارتجاه، جلب همکاری موسسات بین المللی و اصدار حکم مقام عالی ریاست جمهوری مبنی بر ایجاد کیمیسون شهری شهر قدیم بعنوان مهمترین رویدادهای فرهنگی سال گذشته یاد کرد و از همکاری شخص والی هرات، مسولان ارگان های امنیتی بخش های مختلف، ادارات دولتی در جهت برگزاری جشن باستانی نوروز ابراز سپاس نمود.
جشن نوروزی امسال با برنامه های متنوع فرهنگی به همراه بود.

Image may contain: 14 people, people standing and crowd

Image may contain: 3 people, crowd and outdoor

Image may contain: 6 people, crowd and outdoor

Image may contain: one or more people, crowd and outdoor

Image may contain: 9 people, people smiling, people standing

 

درباره admin

مطلب پیشنهادی

کتاب « مسجد جامع بزرگ دارالنصره هرات باستانی » رونمایی شد

یکی از آثار ارزشمندی که طی روز های اخیر در هرات رونمایی شد، چاپ سوم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *