برگزاری کنفرانس خبری مشترک خبرنگاران هرات در فرهنگسرای دوربین


کنفرانس خبری مشترک از سوی مسولان نهادهای پشتیبان خبرنگاران و رسانه های هرات در فرهنگسرای دوربین برگزار گردید.
در این کنفرانس خبری روی چالش‌ها و مشکلات تازه پیش روی خبرنگاران صحبت شد.
قدیر شاهین، رئیس اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان در هرات، هدف از برگزاری این نشست خبری خبرنگاران را اعتراض و بلند کردن صدای‌شان در مورد ممنوع کردن و عدم دسترسی به اطلاعات از سوی وزرات داخله و قومندانان ولایات عنوان کرد.
رئیس اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان در هرات همچنین می‌گوید: حکومت تاکنون برنامه درست و واضحی در قبال خبرنگار ندارد و هیچ پرونده و خشونت علیه خبرنگار تا کنون پیگیری نشده است.
وی در کنار این یادآور شد که ممنوعیت پاسخگویی مقامات پولیس از سوی وزارت امور داخله، مشکلاتی را برای خبرنگاران نیز ایجاد نموده است.
در پهلوی این همایون نظری رئیس کمیته مصونیت خبرنگاران در هرات، سال ۲۰۱۸ میلادی را سال خونباری برای خبرنگاران افغانستان خواند که ۱۲۱ قضیه خشونت در آن به ثبت رسیده؛ اما با آن هم مایه خرسندیست که نسبت به سال گذشته کاهش ۲۸ درصدی را داشته است که در سال ۲۰۱۷ میلادی آمار آن ۱۶۹ قضیه بود.
به گفته او در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۷ مورد قتل ثبت شده است که ۱۵ درصد آن را طالبان و داعش بعهده گرفته اند.
آقای نظری می‌گوید: کاهش خشونت نشان دهنده تغییر استراتژی دشمن علیه خبرنگاران است که می‌خواهد به صورت گروهی خبرنگاران را آماج حملات شان قرار دهند.
رئیس کمیته مصئونیت خبرنگاران هرات، پس از کابل حوزه غرب را دومین منطقه‌ای خواند که ۲۲ مورد خشونت در غرب کشور به ثبت رسیده است و در این میان، هرات بیشترین مورد را به خود اختصاص داده است.
وی همچنین، چالش سال ۲۰۱۸ را محدودیت اطلاعات دادن برای خبرنگاران از سوی حکومت بیان داشت و تصریح نمود که اگر حکومت به این موضوع توجه نکند پیشبنی می‌شود که سال ۲۰۱۹ برای خبرنگاران خونبارتر خواهد بود.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

زمین لرزه شدید هرات را تکان داد؛ «صد ها نفر زیر آوار گیر مانده اند»

زمین‌لرزه شدید در هرات، خسارات جدی به مناطق اطراف ولسوالی‌ها و روستاها وارد کرده است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *