مدیریت عمومی محبس ولایت هرات

محبس هرات

مدیر برحال: نصیراحمد ملک زاده

مدیر اسبق: حميدالله صديقی

دستگیری چهار پرسنل محبس هرات

 

 

 

 

 

 

 

 

آدرس: ناحیه اول شهر هرات- خیابان قل اردوی سابقه- چهار راهی فامیلی های امنیت ملی- غرب خیابان- جاده محبس- مقابل ریاست محکمه ولایت هرات

تعمیر قدیمی محبس هرات از عمرانات دهه دوم قرن چهاردهم خورشیدی به شمار می آید که در ضلع شمالی تعمیرر مقام ولایت هرات اعمار شده است. این تعمیر خشتی با چهار برج نگهبانی نسبتاً مرتفع به صورت چهار گوش اعمار شده است و دروازه ورودی آن در قسمت شرق محبس واقع شده است. محبس هرات در طول بیش از هشت دهه گذشته علاوه برآنکه مجرمین زیادی را در خود دیده است، در بسا دوره های تاریخی هم، محبوسین سیاسی و آزادی خواهان زیادی را در حبس انفرادی و یا هم جمعی داشته است.

پس از وقوع کودتاه هفتم ثور سال 1357 زندان هرات بیش از آنکه مجرمین جنائی و مرتکبین جرایم مختلفه را در خود شاهد بوده باشد، به جایگاهی برای شکنجه و نگهداشت مجاهدین و، مخالفین دولت و آزادی خواهان بدل شده بود و چه بسا افراد بیگناه در طول آن سالیان زیر شکنجه های مخوف جان های شیرین شان را از دست دادند.

در همین حال در زمان حاکمیت طالبان در هرات نیز این زندان به محل نگهداشت مخالفین و مجاهدین هراتی بدل شده بود.

بر اساس فرمان رئیس جمهور کرزی و فیصله شورای وزیران  همزمان در سراسر کشور مسئولیت محابس ولایت هرات در  از وزارت عدلیه به وزارت داخله واگذار شد.
به گزارش خبرگزاری صدای افغان(آوا) در ولایت هرات نیز طی مراسمی مسولیت زندان های این ولایت 20 ماه جدی 1390  ابه قوماندانی منیه این ولایت واگذار شد.

ساختمان محبس زنانه و محبس برای نوجوانان هرات در اواخر دهه هشتاد خورشیدی  از سوی تیم پی ار تی ایتالیا در ساحه محبس عمومی هرات اعمار شد.

روسای پیشین محبس هرات: عبدالمجید صادقی،دگر جنرال سید شریف یلانی  عبدالباقی بهسودی، مل پاسوال عبدالله عزیزی، حميدالله صديقی

 

درباره admin

مطلب پیشنهادی

ادارۀ خط آهن هرات

افغانستان کشوریست محاط به خشکه، با انقطاع ترانسپورتی – ترانزیتی میان کشور های آسیای میانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *