ناحیه سیزدهم شهر هرات

نیم نگاهی به ناحیه سیزدهم شهر هرات

ناحیه سیزدهم از لحاظ موقعیت شهری در شمال غربی شهر هرات قرار دارد و به عبارتی شمالی ترین و غربی ترین نقطه‌ی شهر هرات به حساب می آید و از شمال و شمال شرق به دامنه ارتفاعات سلسله جبل سفید کوه می رسد  و  از شرق در مجاورت ببا ناحیه دوازدهم قرار دارد. از جنوب شرقی به ناحیه نهم منتهی می‌شود و در غرب قریه جات باقی مانده به ولسوالی انجیل آن را محدود می‌کند.

ناحیه سیزدهم که از آن به نام شهرک جبرئیل یاد می‌شود، از نواحی جدید التاسیس شهر هرات به حساب می آید. اما خود منطقه جبرئیل از قریه جات قدیمی ولسوالی انجیل بوده و دارای سابقه‌ی تاریخی بسیار زیادی بوده است. جبریل در حال حاضر یکی از شهرک های بزرگ شهر هرات می باشد که جمیت زیادی از بیجا شدگان داخلی و ساکنان ولایات مرکزی کشور را در خود جای داده است و همین مسئله نام  آن بیشتر برجسته کرده است.

ناحیه سیزدهم هرات محلات جنوبی و شمالی شاهراه هرات- اسلام قلعه را فرا گرفته و به علاوه شهرک جبرئیل در جنوب، شهرک معلمین در شمال این شاهراه را در بغل گرفته است.

بخش هایی از شاهراه هرات- اسلام قلعه که از فلکه مولانا عبدالرحمن جامی شروع و تا مرز دوغارون در مجاورت با کشور ایران امتداد می یابد، از وسط ناحیه سیزدهم می گذرد.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

ناحیه پانزدهم شهر هرات

نیم نگاهی به ناحیه پانزدهم شهر هرات ناحیه پانزدهم از لحاظ موقعیت شهری در شمال …